Paskirti S.Rudėnaitę aukščiausiojo teismo pirmininkę Seimą prievartavo pedofilijos bylos stogas A.Valantinas

Rudenaite
Paskirti S.Rudėnaitę aukščiausiojo teismo pirmininkę Seimą prievartavo pedofilijos bylos stogas A.Valantinas
Vakar buvo apgailėtina žiūrėti, kaip viskas Seimas suklupęs ant kelio raudojo ir mušėsi į krūtinę, kad nepaskyrė aukščiausiojo teismo pirmininke tokios atvirai mafijai dirbančios Sigitos Rudėnaitės.
Kaip žinia, G.Nausėda pateikė du dekretus – tačiau Seimas pirmu atveju nubalsavo už tai, kad S.Rudėnaitę atleisti iš aukščiausiojo teismo teisėjos pareigų, tačiau antru balsavimu atmetė jos kaniddatūra į aukščiausiojo teismo pirmininkus.
Visa teisėjų mafija sukėlė didžiulį triukšmą – kaip taip Seimas nepaklūso šios mafijos siūlymui. Reikia tik prisiminti paskutinį aukščiausiojo teismo kolegijos išaiškinimą, kad bet kokia teisėjo krata yra neteisėta. Kas praktiškai reiškia, kad aukščiausias teismas legalizavo teisėjų papirkinėjimą – net policija, pagavusi teisėją su milijoninių kyšių kišenėje, turėtų gauti Seimo pritarimą pas jį daryti kratą. Seimas sudarytų komisijas ir spręstų tą klausimą pusę metų, per kurį tas kyšis jau seniai būtų pragertas.
Tokią praktiką mums pasiūlė aukščiausias teismas, vadovaujamas S.Rudėnaitės, neveltui jos kaniddatūrą remia tokios padugnės, kaip Valantinas, Šedbaras ar Sabatauskas, kurie jau 30 metų kurią šią mafijinę sistemą.
Tiesa, konstitucinis teismas neseniai panaikino šį LAT išaiškinimą, tačiau teisės korifėjai dėl to nė kiek nenukentėjo, ir toliau stumia savo kandidatus.
Kai Seimas balsavo prieš Rudėnaitės kandkdatūra, Seimo etikos ir procedūrų komisija nusprendė, kad reikia dar kartą balsuoti dėl Rudėnaitės:
1. Seimo 2020 m. balandžio 21 d. Seimo nutarimas Nr. XIII-2848, kuriuo Seimas atleido S. Rudėnaitę iš užimamų pareigų, po balsavimo procedūrų nebedera su Lietuvos Respublikos Konstitucijos 115 straipsniu, Teismų įstatymo 81 ir 90 straipsnių nuostatomis.
2. Siūlyti Seimui, vadovaujantis Seimo statuto 261 straipsnio nuostatomis, priimti sprendimą svarstyti Seimo nutarimą, kuriuo būtų pripažintas negaliojančiu nuo įsigaliojimo momento 2020 m. balandžio 21 d. Seimo nutarimas Nr. XIII-2848 Dėl Lietuvos Aukščiausiojo Teismo teisėjos Sigitos Rudėnaitės atleidimo iš šio teismo Civilinių bylų skyriaus pirmininko pareigų.
3. Prašyti Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliariją dekretus dėl teisėjų paskyrimo bei atleidimo rengti taip, kad būtų įgyvendintos Lietuvos Respublikos Konstitucijos 115 ir Teismų įstatymo 90 straipsnių nuostatos bei Seimui nekiltų abejonių dėl Lietuvos Respublikos Prezidento valios.
Itin koktu buvo klausyti konvervatorių ir liberalų, tačiau iš jų kalbų paaiškėjo, kad labiausiai S.Rudėnaitę į šį postą stūmė pedofilijos bylos stogas, teisėjų tarybos pirmininkas A.Valantinas.
Apie tai Seimo posėdyje papasakojo konservatorius A.Matulas : gerbiamasis pirmininke, gerbiami kolegos, išties Lietuvos Respublikos Prezidentas dekretu pasiūlė gerbiamą S. Rudėnaitę atleisti iš Civilinių bylų skyriaus pirmininko pareigų ir skirti ją Aukščiausiojo Teismo teisėja. Anksčiau dekretai buvo formuluojami galbūt šiek tiek tiksliau, na, pavyzdžiui, dažniausiai būdavo rašoma taip: atleisti teisėją iš užimamų pareigų paskyrus jį į kitas pareigas, bet, nepaisant to, kaip buvo surašytas dekretas, visada Seimui užtekdavo sveikos logikos: pirmiausia būdavo siūlomas nutarimo projektas paskirti į siūlomas pareigas ir, jeigu būdavo pritariama tam, būdavo teikiamas antras nutarimo projektas atleisti.
Šiuo atveju, gerbiami kolegos, buvo pasielgta visiškai kitaip, galbūt suklaidinus Teisės departamentui ar dėl kitų aplinkybių, bet buvo teikiami du nutarimo projektai vienu metu. Aš manau, kad Seimas, turintis tiek Teisės departamentą, tiek komitetą, vis dėlto turėjo suvokti, kaip realizuoti šią procedūrą, todėl man asmeniškai yra visiškai nesuvokiama, kodėl dabar šią klaidą bandoma taisyti teikiant kelis nutarimų projektus, kreipiantis į Konstitucinį Teismą.
Opozicija pateikė vieną nutarimo projektą, pateikė su parašais, rodos, trys frakcijos. Štai dabar mes šiandien svarstome kitą nutarimo projektą, kurį išimtinai pasirašė tik Valstiečių frakcijos nariai. Nežinau, ar nebuvo pasiūlyta koalicijos partneriams, ar jiems užteko sveiko proto ir jie nepasirašė, nes potekstė yra visiškai aiški – kaltinti Prezidentą, kad neva jis pateikė jau tokį nelogišką dekretą, kad visam parlamentui, visiems parlamento teisininkams, komitetų, komisijų patarėjams neužteko suvokimo, kaip šią procedūrą realizuoti. Todėl kai mes, Etikos ir procedūrų komisija, gavome Liberalų sąjūdžio kreipimąsi, konsultavomės su tuo pačiu Teisės departamento vadovu A. Kabišaičiu, su Teismų tarybos pirmininku A. Valantinu, su kitais žinomais teisininkais, kurių pavardžių galbūt kai kurie prašo ir neviešinti. Jie paprašė mūsų paros laiko pagalvoti, kaip būtų galima Etikos ir procedūrų komisijai prisidėti prie to, kad ši klaida būtų ištaisyta greitai. Ir mes radome bendrą sprendimą, kad vis dėlto Seimas savo nutarimu galėtų atšaukti teisėjos S. Rudėnaitės atleidimą kitu nutarimu, vadovaujantis Statuto 261 straipsniu, nuo pat jo priėmimo datos.
Taip, kolegos, yra tam tikrų teisinių argumentų dėl šio mūsų siūlymo. Juos išsakė ir žinomas teisininkas V. Sinkevičius. Bet pabaigoje jis labai gražiai parašė, kad tai yra tik mano nuomonė. Dabar man vėlgi yra labai keista. Vienas kolega, žinomas valstybės vadovas, kai buvo išsakyti profesoriaus V. Sinkevičiaus argumentai dėl kitų sprendimų, sako, jis man ne ekspertas, aš jo nevertinu. Bet kai tas pats ekspertas, kurį aš labai gerbiu ir vertinu, parašė savo nuomonę, kuri jau naudinga, kad būtų įkąsta tai pačiai prezidentūrai ir Prezidentui, staiga kitam, daugumos vadovui, galbūt vienam iš neformalių vadovų, jau ta nuomonė tampa šimtaprocentinė ir bandoma sukritikuoti Etikos ir procedūrų komisijos sprendimą. Aš tikrai apgailestauju, kad nebuvo nueita tuo keliu, lengviausiu keliu greičiausiai ištaisyti klaidą. Teisiniai argumentai ir loginiai argumentai leido parlamentui tai daryti, nes arba pati institucija, arba aukštesnė institucija, gavusi naujų argumentų, pamačiusi savo sprendimų pasekmes, gali taisyti klaidas. Todėl, mieli kolegos, aš linkėčiau visiems, kad mūsų klaidos būtų pastebimos, taisomos greitai.
Dar apie kankdidatę į aukščiausiojo teismo vadovus S.Rudėnaitę :
Aukščiausias teismas : persekioti spaudą ir sodinti žurnalistus į kalėjimus už jų profesinę veiklą – normalu ir teisėta
Pareiškimas generaliniam prokurorui dėl organizuotos nusikalstamos aukščiausiojo ir Vilniaus apygardos teismo teisėjų gaujos, Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui, Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui
2019 m. gruodžio 16 d.
Pareiškėjas Aurimas Drižius
Konstitucijos per. 23b, Vilnius
- Lietuvos Aukščiausiojo teismo pirmininkė Sigita Rudėnaitė (nuotr. viršuje) , kurią prezidentas G.Nausėda nori paskirti nuolatinę LAT pirmininke, man savo 2019 m. rugpjūčio 7 d. nutartyje Nr. 3P-1352/2019 nurodė, kad cenzūra Lietuvoje yra visiškai legali ir spaudos persekiojimas už žurnalistinę veiklą Lietuvoje yra visiškai teisėtas veiksmas. T.y. Rudėnaitė kartu su dar dviem LAT kolegijos nariais V.Grabinsku ir Sagaičiu man nurodė, kad : „cenzūra Lietuvoje yra visiškai legalizuota, neprieštarauja jokiems teisės aktams, ir kad spaudos laisvė Lietuvoje yra apribota iki minimumo“.
Tada kreipiausi dėl baudžiamųjų bylų minėtiems „teisėjams“ dėl labai sunkių nusikaltimų teisingumui – Aukščiausio teismo teisėjų dokumento suklastojimo, nuolatinio piktnaudžiavimo tarnyba ir tarnybos pareigų neatlikimo.
Savo skunde prokuratūrai nurodžiau, kad minėti teisėjai savo 2019 m. rugpjūčio 7 d. nutartimi Nr. 3P-1352/2019 man nurodė, kad cenzūra Lietuvoje yra visiškai legalizuota, neprieštarauja jokiems teisės aktams, ir kad spaudos laisvė Lietuvoje yra apribota iki minimumo.
Tačiau tai melas ir žinomai melagingi duomenys, rašyti į oficialų dokumentą – LAT nutartį. Tai sąmoningas melas ir oficialaus dokumento klastojimas.
Nes :
- Savo skunde teismui nurodžiau, kad cenzūrą draudžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, ir Visuomenės informavimo įstatymas, tačiau Vilniaus miesto apylinkės teismas ją įvedė „Laisvam laikraščiui“ dar 2009 m., ir per dešimt metų visa mafijai dirbanti „teisinė“ sistema jau aštuonis kartus spėjo atmesti mano prašymus panaikinti cenzūrą. Visais atvejais teisėjai klastojo savo nutartis, įrašydami į jas žinomai melagingus duomenis, o Konstitucijos ir įstatymo reikalavimai buvo įvardijami kaip „deklaratyvūs“ teiginiai.
- Buvęs Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Alvydas Sadeckas dar 2009 m. kreipėsi į teismą, kad „Laisvam laikraščiui“ būtų įvesta cenzūra – uždrausta rašyti straipsnius, kuriuose A.Sadeckas būtų siejamas su „Mažeikių nafta“, jos privatizavimu ir G.Kiesaus nužudymu.
- Teismas paslaugiai patenkino A.Sadecko prašymą ir įvedė cenzūrą, o mane nuo to laiko nuteisė aštuonis kartus vien už tai, kad rašiau straipsnius ir pateikiau įrodymus, kad A.Sadeckas buvo pagrindinė figūra, privatizuojant „Mažeikių naftą“, o jos visi skundai ir teiginiai melagingi.
7 . Kai galiausiai pateikiau skundą Aukščiausiam teismui dėl cenzūros panaikinimo, ir Lietuvos aukščiausiojo teismo kolegijai buvo pateiktas Lietuvos Konstitucijos 44 str. 1 d., kurioje numatyta, kad masinės informacijos cenzūra draudžiama.
Be to, pateiktas ir Lietuvos Konstitucinio teismo išaiškinimas, kas yra cenzūra: „Cenzūra – tai spaudos, kino filmų, radijo ir televizijos laidų, teatro spektaklių ir kitų viešų renginių turinio kontrolė, kad nebūtų platinamos tam tikros žinios ir idėjos. Demokratijos požiūriu svarbu, kad viešoji nuomonė formuotųsi laisvai. Tai pirmiausia reiškia, kad masinės informacijos priemonės steigimas, jos veiklos galimybė neturi priklausyti nuo būsimų publikacijų ar laidų turinio.“
Be to, Visuomenės informavimo įstatymo 10 straipsnis „Draudimas taikyti neteisėtus informacijos laisvės apribojimus“ vienareikšmiškai konstatuoja: „Viešosios informacijos cenzūra Lietuvos Respublikoje draudžiama. Draudžiami bet kokie veiksmai, kuriais siekiama kontroliuoti visuomenės informavimo priemonėse skelbiamos informacijos turinį iki šios informacijos paskelbimo, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.“
- Nors visa teisinė sistema dešimt metų klastojo savo nutartis (esu pateikęs prezidentui G.Nausėdai prašymą iškelti baudžiamąsias bylas 21 Vilniaus apylinkės ir apygardos teismo teisėjams už dokumento klastojimą), tačiau minėta LAT kolegija nusprendė, kad mano skunde „nepagrindžiama. jog teismai netinkamai taikė ir pažeidė skunde nurodytas teisės normas ir kad dėl to galėjo būti neteisingai išspręsta byla“.
Žodžiu, minėti teisėjai aiškiai pasakė, kad jokios Lietuvos Konstitucijos ir įstatymai jiems negalioja, jų reikalavimai nieko nereiškia, o tai, kad teismai 10 metų pažeidėja pagrindinį šalies įstatymą, nereiškia, kad „galėjo neteisingai būti išspęsta byla“.
- Atvirai pasakius, nesitikėjau, kad tokia instancija, kaip LAT, gali taip drąsiai klastoti savo nutartis, ir legalizuoti nusikalstamą cenzūros įvedimą. Atkreipiau dėmesį, kad pats A.Sadecko skundas įvesti cenzūrą buvo melagingas, nes A.Sadeckas prašė uždrausti jį sieti su „Mažeikių naftos“ privatizavimu, nors pats asmeniškai sprendė, kam ir kokiomis sąlygomis turi būti privatizuota minėta įmonė, ir už šią veiklą jo įmonė gavo milijonus litų, kurią Mažeikių rajono prokuratūra įvardino kaip „butaforinės paslaugos“.
- Galiausiai, kai nurodžiau, kad minėta LAT kolegija suklastojo oficialų dokumentą – teismo nutartį, įrašydama į ją žinomai melagingus duomenis, Vilniaus apygardos teismo teisėja Julita Dabulskytė-Raizgienė savo 2019-12-03 nutartimi šoko gelbėti nusikaltimą padariusius kolegas. Ji išnagrinėjo mano skundą pradėti ikiteisminį tyrimą minėtų teisėjų atžvilgiu ir jį atmetė. Itin įdomus dar vienos „teisėjos“ argumentai, kodėl cenzūra ir laisvos spaudos persekiojimas yra visiškai legalūs – pasirodo, kad minėta LAT kolegija, kuri suklastojo savo nutartį, mano prašymo „nenagrinėjo iš esmės“ – ji tik pasisakė, ar egzistuoja CPK numatyti kasacijos pagrindai.