Kauno miestą viešai plėšiantis meras Visvaldas Matijošaitis žiniasklaidos tylą nusipirko už 510 tūkst. miesto eurų

Visuotinis-36-scaled
Kauno miestą viešai plėšiantis meras Visvaldas Matijošaitis žiniasklaidos tylą nusipirko už 510 tūkst. miesto eurų
Aurimas Drižius
Nors Kauno meras Visvaldas Matijošaitis kartus su savo gauja, pasivadinusia „Vieningas Kaunas“, visiškai atvirai plėšia Kauną, tačiau vietos žiniasklaidoje apie tai nerasi nė žodžio.
Panašu, kad žurnalistai – prostitutės jau galutinai užkniso Kauno miesto gyventojus, nes šiandien spaudos konferencijoje Seime miesto bendruomėnes atstovė Eglė Juozapavičienė klausė: „Norėčiau kreiptis į jus, gerbiami žurnalistai, ar jūs išlaikysite savo profesinį orumą ir stuburą, nes netrūksta kalbų apie užsakytus straipnsius ir laidas:
Redakcijai advokatas Saulius Dambrauskas papasakojo, kaip plėšiamas Kauno miestas – brangūs savivaldybės žemės sklypai miesto centre parduodami kaip „visuomeninės paskirties“, kurioje jokios komercinės statybos negalimos. Žinoma, tokių sklypų niekam nereikia, ir aukcione jų kaina krenta tol, kol juos įsigyja V.Matijošaičio sūnūs arba draugai. Tada iš karto Kauno miesto savivaldybė pakeičia sklypo paskirtį, ir jie tampa „komerciniais“.
Žinoma, kad per tokius „aukcionus“ miesto ir valstybės biudžetas netenka milijonų litų – tiek būtų galima gauti pardavus žemę atviruose aukcionuose, pakeitus jos paskirtį į gyvenamųjų būstų statybos. Tačiau Kauno apygardos prokuratūros organizuotų nusikaltimų turimo prokuroras Valentinas Alekna mano, kad tokia Kauno mero V.Matijošaičio sugalvota schema, kaip apiplėšti Kauno miestą per tariamus visuomeninės paskirties žemės sklypo pardavimo aukcionus, kurie atitenka V.Matijošaičio šeimos nariams, nėra jokia nusikalstama veikla. Nes sprendimus dėl sklypo paskirties pakeitimo priima V.Matijošaičio už trumpo pavadžio laikoma Kauno miesto taryba, kurioje dominuoja „Vieningas Kaunas“, ir kuri visada balsuoja „už“ tokius sandėrius.
Būtent taip nutiko su kelių hektarų žemės sklypų Kaune, Šančiuose, Vokiečių g. 166 (nuotr. viršuje) – mero Visvaldo Matijošaičio sūnus jį įsigijo, kaip sako vietos žmonės, už 1 tūkstantį eurų. Kaip tai įmanoma?
Mat „visuomeninės paskirties“ sklypai parduodami mero giminei, ir tada miesto valdžia iš karo pakeičia jų paskirti – leidžia ten komercines statybas.
Žodžiu, pakankamai primityvi miesto turto išvogimo schema, kurios niekaip neįkanda Kauno apygardos prokuratūra.
Tyli apie visus šiuos reikalus ir spauda, ypač „Kauno diena“.
Gal todėl, kad spaudai papirkinėti Kauno miesto savivaldybė šiais metais skyrė daugiau nei pusę milijono litų?
Visa ši komercinė-kriminalinė schema yra gerai žinoma ir premjerui Sauliui Skverneliui, kurį palaikyti prezidento rinkimuose kvietė V.Matijošaitis, tiek ir rpezidentui G.Nausėda, kurio vyriausias patarėjas POvilas Mačiulis prieš tai ėjo V.Matijošaičio vyr. patarėjo pareigas.
Centrinis viešųjų pirkimo portalas mums prabneša, kad šiais metais Kauno savivaldybė rengė viešąjš konkursą viešinimui, ir jame dalyvavo vienas dalyvis. Jis, žinoma, ir nugalėjo, nes konkurso sąlygos buvo surašytos taip, kad jis vienas ir atitiktų visus „reikalavimus“:
Pagrindinis BVPŽ kodas
79800000 – Spausdinimo ir susijusios paslaugos II.1.3)
Sutarties tipas Paslaugos
Trumpas aprašymas
Informavimo ir viešinimo, t.y. straipsnių parengimo, straipsnių, skelbimų, nekrologų, užuojautų, kitos informacijos spausdinimo paslaugų pirkimas pagal užsakovo rašytinius užsakymus.
Bendra pirkimo vertė
Vertė be PVM: 510720.00 EUR
Informavimo ir viešinimo paslaugos: straipsniu spausdinimas laikraščiuose – 82 000 kv. cm, straipsniu spausdinimas žurnaluose – 2 vnt., skelbimų (užuojautų, nekrologų) spausdinimas – 46 vnt., kitų skelbimų ir skelbtinos informacijos spausdinimas – 5000 kv. cm. (nurodyti metiniai kiekiai).
Rangovo pavadinimas ir adresas
UAB „Point media“ 300638326 Draugystės g. 19 Kaunas LT
NUTS kodas: LT – LIETUVA
Rangovas yra MVĮ : taip
Informacija apie sutarties/pirkimo dalies vertę (be PVM)
Bendra sutarties / pirkimo dalies vertė: 510750.74 EUR
Kiek išleido kiekvienam projektui, nežino?
Kauno savivaldybė per ketverius metus itin garsiai ir pasinaudodama visomis informacijos platinimo priemonėmis skelbė miestui ir pasauliui apie tai, ką valdžia mieste veikia. Diena po dienos stebint šį „gerųjų“ naujienų srautą, susidarė įspūdis, kad Kaune nuolat remontuojamos gatvės, atnaujinami parkai, švenčiamos įvairios šventės, labai iškilmingai statomos ir atidengiamos skulptūros, aktyviai sportuoja senjorai ir ne tik jie.
klaip rašė alfa.lt, Visus 2017 m. dauguma naujienų buvo susijusios su medžių pjovimu ir naujų sodinimu. Nenuostabu, miestiečių reakcija į šiuos veiksmus nebuvo vienareikšmė. Kasmet nemažai dėmesio skirta informacijai apie viešojo transporto būklę ir jo atnaujinimą. Be to, visus ketverius metus pranešimuose spaudai karaliavo visos būsimos statybos, plėtros, įvairių objektų rekonstrukcijos ir pan.
Savivaldybė ir pati inicijavo bei palaikė įvairias akcijas, kurioms reklamuoti prireikė reklaminių stendų, vaizdo filmukų viešajame transporte, radijo bei televizijos reportažų.
Informacijos skleidimas, be abejo, kainuoja. Ir tikrai nemažus pinigus. Kitaip nei sostinė, Kaunas šiam reikalui paišlaidavo labiau. Per ketverius metus iš viso buvo išleista 1 113 000 eurų – t. y. triskart daugiau nei sostinėje.
Kauno savivaldybės išleistos lėšos veiklos viešinimui:
2015 m. – 227 000 eurų
2016 m. – 336 000 eurų
2017 m. – 312 000 eurų
2018 m. – 238 000 eurų
Kauno savivaldybės Ryšių su visuomene skyriaus vedėja Audronė Gudonytė aiškino, kad nemažai kainavo privalomi dalykai: „Privalomos išlaidos spaudai, kai privaloma skelbti įvairią informaciją: skelbimus apie aukcionus, darbo skelbimus, privalomą ES finansuojamų projektų viešinimo informaciją ir pan.“
Ji pridūrė, kad Kauno savivaldybė inicijuoja ir vykdo daug įvairių komunikacijos projektų.
„Jais siekiama įtraukti miestiečius į veiklas. Tokia akcija yra „Vilniaus gimtadienis“, „Parkų atidarymo šventės“. Taip pat mūsų akcija „Judėk sveikai“, skirta paskatinti žmones sveikai gyventi. Savivaldybė siekia atkreipti dėmesį į socialines problemas, todėl inicijavo akciją „Globa-geriausias darbas“. Buvo siekiama informuoti visuomenę apie savivaldybės vykdomas veiklas, tokias kaip „Kaunas tvarkosi“ ir pan.“, – vardijo A. Gudonytė. Ji taip pat pridėjo, kad minėti projektai yra „neatsiejama savivaldybės veiklos viešinimo dalis, o jų išlaidos įtrauktos į išlaidas viešinimui“.
Paklausta, kiek kiekvienam projektui buvo išleista pinigų, A. Gudonytė atsakė: „Tokios informacijos pateikti neturime galimybės, nes tokiu principu apskaita nėra vedama.“
„Kauno dienai“ – ypatingos sumos
reklama
Kadangi Kauno savivaldybės atstovai, kitaip nei Vilniaus ar Klaipėdos valdininkai, nepateikė informacijos, kaip leidžia informacijos viešinimui skirtus pinigus, Alfa.lt savarankiškai ieškojo informacijos.
Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (CVP IS) skelbiama, kad Kauno savivaldybė su komunikacijos agentūra UAB „Point Media“ 2015 m. pasirašė beveik 350 000 eurų vertės sutartį, pagal kurią agentūra įsipareigojo įvairiose žiniasklaidos priemonėse platinti informaciją.
Remiantis šia sutartimi, dienraštyje „Kauno diena“ ir jo portale publikuojami straipsniai, nekrologai, užuojautos ir kita savivaldybės pageidaujama informacija. Pagal šią sutartį informacija apie Kauno savivaldybę, jos veiklą ir darbus taip pat turėjo būti platinama dienraščiuose „Vakaro žinios“, „Lietuvos rytas“ ir „Laikinoji sostinė“, žurnaluose „Veidas“ bei „Statyba ir architektūra“, televizijose „Init“, LRT kultūra“, „Info TV“, radijo stotyse „Laisvoji banga“, „Žinių radijas“, „Tau“, „Ekstra FM“, taip pat portale „Kas vyksta Kaune“.
Kaip nurodoma CVP IS, 2018-ųjų rugsėjo pabaigoje Kauno savivaldybė pasirašė dar vieną viešinimo ir informavimo paslaugų sutartį su UAB „Point Media“. Jos vertė – 206 000 eurų. Kaip rašoma bendrovės pasiūlyme, visus metus informacijos sklaida vėl vyks per įvairias žiniasklaidos priemones. Kiek žemiau išsamiai išdėstytos ir šios sklaidos proporcijos. Informacijos pateikimui laikraštyje „Kauno diena“ turėtų būti skirta beveik 85 proc. numatytos sumos, už likusią dalį ketinama publikuoti savivaldybės pranešimų „Lietuvos ryte“ ir „Laikinojoje sostinėje“, taip pat „Vakaro žiniose“, žurnaluose „Savaitė“ bei „Statyba ir architektūra“. Remiantis pasirašyta sutartimi, informacijos platinimas „Kauno dienoje“ savivaldybei atsieis 167 500 eurų.
Tokių sumų nei Vilniaus, nei Klaipėdos savivaldybė nė vienoje sutartyje su kuria nors viena žiniasklaidos priemone nėra numačiusi išleisti. Paklausta, kodėl būtent „Kauno diena“ pasirinkta pagrindiniu savivaldybės informacijos skleidėju, A. Gudonytė nuo atsakymo išsisuko. „Konkrečius leidinius parinko viešinimo paslaugų konkursą laimėjusi bendrovė „Point Media“, – samdomai agentūrai, kuri tik vykdo užsakovo norus, atsakomybę dėl leidžiamų šimtų tūkstančių mokesčių mokėtojų eurų bandė permesti A. Gudonytė.
CVP IS taip pat skelbta, kad Kauno savivaldybė su UAB „Lietuvos rytas“ 2015 m. sudarė specialios rubrikos spausdinimo nacionaliniame dienraštyje paslaugų pirkimo sutartį, kurios vertė siekė 81 000 eurų. Pernai kovą su ta pačia bendrove buvo pasirašyta beveik 5500 eurų vertės sutartis, pagal kurią dienraštis turi viešinti ES struktūrinių fondų lėšomis iš dalies finansuojamus projektus.