„GetJet Airlines“ ginčija „Novaturo“ neteisėtą vienašališką sutarties nutraukimą

1jpg
„GetJet Airlines“ ginčija „Novaturo“ neteisėtą vienašališką sutarties nutraukimą
Užsakomųjų skrydžių bendrovė „GetJet Airlines“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą, siekdama ginčyti neteisėtą vienašališką AB „Novaturas“ sutarties nutraukimą ir prisiteisti sutartyje numatytą kompensaciją už neįvykdytus skrydžius. „GetJet Airlines“ pažymi, kad sutartį nutraukusi kelionių agentūra bando nesąžiningai išvengti ilgalaikių sutartinių įsipareigojimų.
Bandė ieškoti kompromiso
2018 metais „GetJet Airlines“ ir „Novaturas“ pasirašė ilgalaikę užsakomųjų skrydžių paslaugų teikimo sutartį, pagal kurią bendradarbiavimas turėjo tęstis iki 2022 m. pabaigos, su galimybe sutartį pratęsti dar 2 metams.
COVID-19 pandemijos metu, 2020 m. birželio mėn. „Novaturas“ užsakomųjų skrydžių bendrovę informavo, kad po sutarties termino pabaigos neketina jos pratęsti. Vis dėlto, praėjus 6 mėn., kelionių agentūra apskritai pakeitė poziciją ir, nelaukdama sutarties termino pabaigos, vienašališkai nutraukė sutartį nuo 2020 m. pabaigos bei kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą, prašydama laikinai uždrausti „GetJet Airlines“ išieškoti netesybas, tačiau teismas tokį kelionių agentūros prašymą atmetė.
„GetJet Airlines“ teismui pateikė priešieškinį, kuriuo siekia prisiteisti kompensaciją už „Novaturo“ iki šios dienos neįvykdytus įsipareigojimus, taip pat kompensaciją „Novaturui“ nevykdant sutartyje nurodytų būsimųjų įsipareigojimų.
„Patys veikdami aviacijos sektoriuje, kuris vienas pirmųjų pajuto pilną pandemijos jėgą, puikiai suprantame situacijos sudėtingumą. Todėl net ir tokiu įtemptu metu kvietėme kalbėtis savo partnerius ir ieškoti abiems pusėms tinkamų sprendimų. Iki tol ši praktika buvo pasiteisinusi ir neturėjome nei vieno teisminio ginčo – pavyzdžiui radome bendrą sprendimą su kitu Lietuvos rinkoje veikiančiu kelionių organizatoriumi „Tez Tour“, tačiau „Novaturas“ nusprendė vienašališkai nusimesti ilgalaikius įsipareigojimus. Mums neliko kito kelio, kaip tik apsaugoti savo interesus teisiniu būdu“, – teigia Darius Viltrakis, „GetJet Airlines“ generalinis direktorius.
Sutarties įgyvendinimui buvo skirtos papildomos investicijos
Anot D. Viltrakio, be nutraukimo teisės pasirašyta sutartis užsakomųjų skrydžių bendrovei garantavo itin didelį skraidymo valandų kiekį, todėl buvo papildomai įsigyti trys „Airbus A320“ orlaiviai. Papildomų pajėgumų dėka buvo užtikrintas sklandus skrydžių vykdymas – per dvejus metus vėlavimų, kurie truktų ilgiau nei tris valandas, skaičius siekė tik 0,4 proc. nuo visų kelionių agentūrai suteiktų skrydžių. Tai reiškia, kad iš 100 skrydžių mažiau nei vienas skrydis vėlavo daugiau nei 3 valandas.
„Mūsų įsipareigojimai prieš tiekėjus ir klientus niekur nedingo, juos toliau vykdome. Jeigu aviacijos sektoriaus dalyviai dėl pandemijos tiesiog imtų grąžinti lėktuvus, susigrąžintų investicijas ir atsisakytų visų įsipareigojimų, tai sukeltų pasaulinę krizę. Tikime, kad sutartys pasirašomos tam, kad remiantis jomis vyktų suplanuoti darbai ir jos negali būti vienašališkai nutraukiamos vien dėl vienos iš šalių pageidavimo. Patys savo versle vadovaujamės būtent tokia filosofija“, – pažymi D. Viltrakis.
Apie „GetJet Airlines“:
„GetJet Airlines“ – užsakomųjų skrydžių ir orlaivių nuomos bendrovė, tarp savo klientų turėjusi tokias tarptautines avialinijas kaip LOT, TUI, „Air Malta“, „Finnair“ ir kt. Bendrovė taip pat vykdo užsakomuosius skrydžius kelionių organizatoriams Baltijos šalyse.