skip to Main Content
„The Times“ bando įbauginti nepriklausomą žurnalistą, rengiantį reportažus iš Ukrainos
PAGAL RHODA WILSON BALANDŽIO 14, 2022 – ( 18 KOMENTARAI )
Grahamas Phillipsas yra britų žurnalistas, kuris nemokamai dirbo tiek Rusijos, tiek Vakarų kanaluose, tačiau 2016 m. tapo „visiškai minios finansuojamu žurnalistu“. Jis išgarsėjo savo reportažais apie įvykius Ukrainoje 2014 m. Dabar, regis, korporacinė žiniasklaida grįžta prie 2014 m. įvykių ir juos iškraipo, siekdama jį diskredituoti.
2014 m. gegužės 9 d. per Pergalės dienos iškilmes Mariupolyje (Ukraina) dešimtys ginkluotų kovotojų užsibarikadavo policijos nuovadoje ir apsikeitė ugnimi su vyriausybinėmis pajėgomis. Per susirėmimus pastatas sudegė. Gatvėje pasirodė kraujo balos ir apanglėję kūnai.
Tačiau kiek žmonių žuvo? Vietos žinios pranešė apie du žuvusiuosius. Ukrainos vidaus reikalų ministras sakė, kad per susirėmimus žuvo 21 žmogus. Žmogaus teisių stebėjimo organizacija, apsilankiusi visose keturiose ligoninėse, į kurias buvo atvežti sužeistieji, galėjo patvirtinti tik septynis žuvusiuosius.
Visa tai Phillipsui neatrodė teisinga, todėl jis ėmėsi tirti Rytų Ukrainos krizę išpopuliarinusiu būdu: imdamas interviu iš žmonių gatvėje.
Kai kurie žmonės jam pasakojo, kad per mūšius žuvo daugiau nei 100 žmonių.
2014 m. gegužės 20 d. RT, kurioje Phillipsas tris dienas per savaitę dirbo laisvai samdomu darbuotoju, pranešė, kad Ukrainos nacionalinė gvardija sulaikė Phillipsą kontrolės punkte prie Mariupolio, įtarusi, kad jis yra šnipas. Pasak tarnybos spaudos tarnybos, Phillipsas buvo sulaikytas už tai, kad „filmavo objektus, kuriuos filmuoti draudžiama“.
Skaityti daugiau: BuzzFeed, 2014 m. gegužės 20 d., ir Ukrainoje sulaikytas britų žurnalistas išlaisvintas ir sako: „Man viskas gerai ir aš nesu sužeistas“.
2014 m. Phillipsas buvo deportuotas į Lenkiją ir trejus metus jam buvo uždrausta atvykti į Ukrainą. Jis buvo kaltinamas esąs „Kremliaus propagandistas“ ir neva „remiantis terorizmą“, tačiau visada tai neigė ir tvirtino, kad jo reportažai yra nepriklausomi, rašė „The Courier“, sužinojęs apie jo grįžimą į Ukrainą per dabartinį konfliktą. Visiškai kitoks reportažų tonas, palyginti su tais, kai prieš šešerius metus jis buvo sulaikytas Ukrainoje.
2022 m. kovą Phillipsas trims savaitėms grįžo į Ukrainą ir kovo 14 d. paskelbė savo pirmąjį vaizdo reportažą. Kitą dieną Tania Kozyreva – „tiriamoji žurnalistė“, kuri, sprendžiant iš jos „Twitter“ įrašų, taip pat atrodo esanti Zelenskio bylos aktyvistė – tviteryje paskelbė žinią apie Phillipso grįžimą į Ukrainą ir paprašė „YouTube“ apsvarstyti galimybę uždrausti tai, ką ji pavadino jo „dezinformacijos“ kanalu.
Kitą dieną Kozyreva tviteryje kreipėsi į Didžiosios Britanijos ambasadorę Ukrainoje Melindą Simmons ir Borisą Džonsoną, kad „apsvarstytų sankcijas Didžiosios Britanijos piliečiui Grahamui Phillipsui kaip su Rusija susijusio dezinformacijos tinklo daliai“.

Balandžio 5 d., jau išvykęs iš Ukrainos, Phillipsas „YouTube“ paskelbė vaizdo įrašą, kuriame išdėstė savo nuomonę ir aiškiai ją išdėstė, ar tikėtina, jog rusų kariai įvykdė žiaurumus Bučoje.
Graham Phillips: Tiesa prieš propagandą, 2022 m. balandžio 5 d. (5 min.)
Balandžio 11 d. G. Phillipsas savo „Telegram“ kanale paskelbė elektroninio laiško, kurį gavo iš „The Times“ žurnalisto Tomo Ballo, vaizdą:
Sveiki, Grahamai,
Esu „The Times“ žurnalistas. Rašome istoriją apie jūsų grįžimą į Ukrainą ir filmus, kuriuos kūrėte, kad propaguotumėte prokremliškus pasakojimus apie karą. Straipsnyje pažymėsime, kad viename iš naujausių jūsų filmų siekiama propaguoti teiginį, kad Bučos žudynės buvo surežisuota Ukrainos valdžios institucijų provokacija. Jei norėtumėte į tai atsakyti, praneškite man. Taip pat gal galėtumėte pasakyti, ar jūsų darbą finansuoja arba akredituoja Rusijos valstybė?
Mūsų terminas baigiasi 17 val.
Jūsų, Tomas
Ball elektroninis laiškas buvo gautas 12:10 val. Phillipsas atsakė:
Tai gana agresyvus ir provokuojantis tonas, Tomai. Mano vaizdo reportažas yra įvykio vietoje ir užduoda klausimus, kurių žiniasklaida nenori užduoti. Jūsų teiginys apie mano vaizdo reportažą apie Bučą taip pat visiškai neteisingas, mano vaizdo reportaže žiūrovų buvo prašoma prieš darant savo išvadą išnagrinėti įrodymus iš visų pusių. Ar jūs tam prieštaraujate? Be abejo, juk reikia atsižvelgti į visas puses, ar ne?
Bet kuriuo atveju akivaizdu, kad ketinate parašyti prieš mane ir mano darbą nukreiptą straipsnį, pagrįstą klaidingomis prielaidomis ir neteisingais teiginiais. Tikiu sąžiningu žaidimu ir žodžio laisve, tačiau esu tikras, kad žinote apie įstatymus dėl šmeižto Jungtinėje Karalystėje. Jei ne, jūsų advokatai tai sužinos.
Visi mano reportažai rengiami sąžiningai ir ramia sąžine, laikantis galiojančių „YouTube“ gairių.
Rusijos valstybė neturi nieko bendra su mano darbu, niekaip nedalyvauja ir negauna jokio finansavimo. Aš, kaip ir jūs, esu britų žurnalistas, tačiau, remiantis jūsų elektroniniu laišku, akivaizdu, kad esu daug mandagesnis.
Esu laisvai samdomas žurnalistas, mano darbas remiamas sutelktiniu finansavimu iš asmenų visame pasaulyje, kurie nori matyti tiesą. Ir tiesos skelbimas yra absoliutus mano gyvenimo pasišventimas, nieko, ką darau, niekada nemotyvuoja finansai, svarbiausia – tiesa. Ar gali pasakyti tą patį, Tomai?
Su pagarba, Graham
Kitą dieną „The Times“ išspausdino straipsnį pavadinimu „Graham Phillips: Filmas „Phillipsas Phillipsas“ (Phillips Phillips): „Britas, kuriam uždrausta atvykti į Ukrainą, vėl vykdo Kremliaus nurodymus“.
„Buvęs Didžiosios Britanijos valstybės tarnautojas, kuris buvo išsiųstas iš Ukrainos dėl įtarimų, kad yra Rusijos šnipas, grįžo į šalį ir propaguoja prokremliškas sąmokslo teorijas, įskaitant teiginį, kad Bučos žudynės buvo inscenizuotos“, – taip prasidėjo „The Times“ straipsnis.

 

https://www.thetimes.co.uk/article/graham-phillips-briton-banned-from-ukraine-is-back-doing-kremlins-bidding-6szjqg9sc

Facebook komentarai
Back To Top
});}(jQuery));