Žmonės nepritaria Nacionalinės koncertų salės ant Tauro kalno projektui

(I dalis) Lietuvos politikai Nacionalinės koncertų salės projekto viešumo ir bet kokių projekto sąsajų su jais viešinimo kratosi ir bijo kaip velnias kryžiaus – aiškėja, kam reikės „atspardyti užpakalius”
Gerbiamieji skaitytojai, lietuvių Tauta ir Lietuvos visuomene,
2021 m. rugpjūčio 30 d. savo rašto Lietuvos politikams ir valdininkams (valstybininkams – 79 asmenims) pagrindu ir 2021 m. rugsėjo 1 d. to pačio rašto nuorašo pateikimo „Laisvame laikraštyje” pagrindu, kuomet buvau įspėjęs, informavęs ir pažadėjęs supažindinti visuomenę, pilietines ir visuomenines organizacijas su savo rašto ir iš valstybininkų gautų atsakymų į raštą, nuorašais arba tų atsakymų turiniu, supažindinu su esama situacija.
Noriu skaitytojams patikslinti, kokioms institucijoms ir kokiems asmenims 2021 m. rugpjūčio 30 d. raštas buvo adresuotas:
veikiantiems asmenims (55 asm.):
Vilniaus miesto savivaldybės merui p. Remigijui Šimašiui, Administracijos direktorei p. Linai Koriznienei, vyriausiajam miesto architektui p. Mindaugui Pakalniui, Vilniaus miesto savivaldybės taryboms nariams – 51 asmeniui, Kultūros ministrui p. Simonui Kairiui;
veikiantiems asmenims ir informuotiesiems asmenims (24 asm.):
Jo Ekscelencijai Prezidentui Gitanui Nausėdai, Seimo pirmininkei p. Viktorijai Čmilytei-Nielsen, Seimo Kultūros komiteto pirmininkui p. Vytautui Juozapaičiui, Seimo nariui p. Sauliui Skverneliui, Seimo narei p. Ritai Tamašunienei, Tautos ir teisingumo sąjungos pirmininkui p. Petrui Gražuliui ir valdybos pirmininkui p. Nagliui Puteikiui, Darbo partijos frakcijos seniūnui p. Viktorui Fiodorovui, Laisvės frakcijos seniūnei p. Ievai Pakarklytei, Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnui p. Eugenijui Gentvilui, Lietuvos regionų frakcijos seniūnui p. Jonui Pinskui, Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos seniūnui p. Algirdui Sysui, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos seniūnei p. Aušrinei Norkienei, Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos seniūnei p. Radvilei Morkūnaitei-Mikulėnienei, Mišrios Seimo narių grupės seniūnui p. Algirdui Butkevičiui, Ministrei Pirmininkei p. Ingridai Šimonytei, Užsienio reikalų ministrui p. Gabrieliui Landsbergiui, Finansų ministrei p. Gintarei Skaistei, Valstybės kontrolieriui p. Mindaugui Macijauskui, Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro meno vadovui p. Gintarui Rinkevičiui, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) direktoriui p. Žydrūnui Bartkui, Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje l.e.p. vadovei p. Agnei Kazlauskaitei, Kauno miesto savivaldybės merui p. Visvaldui Matijošaičiui, architektūros studijos „Arquivio Architects SLP” filialo vadovui p. Daniel Fraile Ortiz, UAB „Cloud architektai” direktoriui / partneriui p. Antanui Dageliui.
Noriu skaitytojams priminti, kad Tauro kalno projekto apklausos – balsavimo rezultatai lygiai po 5 (penkių) mėnesių, kai Vilniaus miesto savivaldybė sąmoningais veiksmais su Koncertų salės projekto viešinimu š.m. rugsėjo 2 d., privertė paankstinti apklausos – balsavimo rezultatų fiksavimą ir jų paskelbimą vienu mėnesiu, buvo:
1,55 % UŽ ir 98,45 % PRIEŠ Nacionalinės koncertų salės projektą ant Tauro kalno, visų socialinių sluoksnių respondentų iš visų Lietuvos regionų skaičiui pasiekus 1 128. Lietuvių Tauta ir Lietuvos visuomenė NEPRITARIA Nacionalinės koncertų salės projektui ant Tauro kalno.
Praėjus lygiai dar vienam mėnesiui, t.y. iš viso 6 (šešiems) mėnesiams nuo apklausos – balsavimo paskelbimo pradžios, kaip ir buvo planuota nuo pat pradžių, rezultatai š.m. spalio 1 d. yra:
1,30 % UŽ ir 98,70 % PRIEŠ Nacionalinės koncertų salės projektą ant Tauro kalno, visų socialinių sluoksnių respondentų iš visų Lietuvos regionų skaičiui pasiekus 1 375. Lietuvių Tauta ir Lietuvos visuomenė NEPRITARIA Nacionalinės koncertų salės projektui ant Tauro kalno.
https://www.sirvinta.net/ nuomones/sirvintiskiams- turetu-rupeti-kodel-nepigus- bus-vilniaus-miesto-700-metu- jubiliejus/
Kaip matome, toks rezultatų pokytis įvyko per vieną mėnesį. Tai – didelis pokytis ir, Nacionalinės koncertų salės projekto nenaudai. TAI – LIETUVIŲ TAUTOS IR LIETUVOS VISUOMENĖS BALSAS. Raudonai ant balto. Ir tai nėra pastarųjų penkių šešių mėnesių ar vienerių metų klausimas – tai yra pastarųjų 13 – 14 (trylikos – keturiolikos) metų klausimas. Valstybininkai su apklausos – balsavimo rezultatais yra supažindinti. Akivaizdu, kad Lietuvos valdininkai ir politikai (valstybininkai) TAURO KALNO projekto atžvilgiu iki šiol vykdė ir dabar vykdo antivalstybinę veiklą, keliančią grėsmę nacionaliniam saugumui. Nors ir viskas vyksta „vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais”. Koncertų salės projektas ant Tauro kalno yra toliau vykdomas, „dedant skersą” ant Tautos nuosavybės ir nuomonės.
Patvirtinu, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija žaibiškai – 2021 m. rugsėjo 1 d. patvirtino mano rašto gavimą, registracijos Nr.: PSG-4074 ir PSA-1528. Savo atsakyme Vyriausybė kategoriškai atsiribojo (!) nuo savo dalyvavimo ir kompetencijos vykdomame Nacionalinės koncertų salės projekte ant Tauro kalno (!). Teigdama, kad „klausimas yra priskirtinas Kultūros ministerijai (!) ir tikisi (!), kad Ministerijos atstovai įvertins mano kreipimesi pateiktą informaciją ir man atsakys (!)”. Tai vadinasi „valdžių padalijimo arba atskyrimo principu”. Vyriausybė nuo Tauro kalno projekto „pasislėpė”, teigdama, kad tai yra ne jos „daržas” arba tokiomis „smulkmenomis” neužsiima. Nors tam pačiam projektui pinigus skirti sprendimą priima ir priėmė ta pati Vyriausybė (buvusi Vyriausybė / esama Vyriausybė ir buvęs Seimas). O, faktinai, pinigus išskyrė Finansų ministerija – tokia pati Vyriausybės sudėtinė dalis, kaip ir Kultūros ministerija. Bet Vyriausybė ir čia „niekuo dėta” prie Finansų ministerijos jau atliktos ir dar būsimų finansinių transakcijų Koncertų salės projektui. Štai taip, lietuviai, yra tvarkomas Lietuvos ūkis. Jeigu ką, jokios – nei moralinės, nei finansinės, nei juridinės atsakomybės (!). Klausimas – kam yra reikalinga Vyriausybė ir Premjeras bei, ką jie veikia, jeigu jie yra „ne prie ko”? O, iš tikrųjų ir faktinai, yra ir „prie ko”, ir viską žino, ir viską kontroliuoja (nebūtinai oficialiai ir formaliai). Turint omenyje, kaip Lietuvoje yra formuojamos Seimo koalicijos, sudaromos Vyriausybės, dalijamasi finansiniais srautais, ministerijomis ir imliausiais finansams projektais. Bet kuriuo atveju, toks „valdžių padalijimo ir atskyrimo” faktas tik įrodo, kad Vyriausybės arba Premjero institutas yra nereikalingas, o Prezidentas gali būti ir Vyriausybės vadovu, kaip yra daugelyje ir panašaus išsivystymo šalyse, pvz., Zambijos Respublikoje (Centrinė Afrika). Kam lietuvių Tautai yra reikalinga tokio dydžio valstybėje tokia valdininkų armija Vyriausybės rūmuose? Žiūrim toliau.
Patvirtinu, kad Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija žaibiškai – 2021 m. rugsėjo 2 d. patvirtino mano rašto gavimą, registracijos Nr.: (1D-4108)-2D ir pateikė savo atsakymą. Prezidentūros raštas – konfidencialus, todėl jo turinio komentuoti negaliu. Žiūrim toliau.
Patvirtinu, kad Vilniaus miesto savivaldybė, kažkodėl, tik po savaitės – 2021 m. rugsėjo 6 d. patvirtino mano rašto gavimą, registracijos Nr.: A97-35411/21(3.3.2.13K- AD24) ir, pagal dokumento statusą, atsakymą privalėjo pateikti iki š.m. spalio 1 d.. Vilniaus miesto savivaldybė jokio atsakymo nepateikė. Kaip ir nepateikė prieš tai, dar vieno atsakymo į mano ankstesnį raštą Tauro kalno tema, kurio nuorašas vėliau buvo spausdinamas žiniasklaidoje (Laisvas laikraštis, 2021.09.01). Atkreipiu dėmesį, kad Nacionalinės koncertų salės projekto įgyvendinimo techninė ir finansinė dalis yra kuruojama ir vykdoma Vilniaus miesto savivaldybės. Trumpiau – Koncertės salės ant Tauro kalno projektą galutiniame etape finansuoja Vilniaus miesto savivaldybė. Todėl jie niekaip ir „negali”, ir nenori pateikinėti atsakymų, juo labiau, į finansinius klausimus. Priminsiu, kad Vilniaus miesto savivaldybė yra valdoma kraštutinių liberalų, kaip ir Kultūros ministerija – valdoma liberalų. Žiūrim toliau. Toliau – įdomiau.
Patvirtinu, kad Kultūros ministerija, tik po mėnesio – 2021 m. rugsėjo 29 d., patvirtino mano rašto gavimą, registracijos Nr.: G3-1281. Tiksliau – nepatvirtino gavimo, bet po mėnesio pagal savo kompetenciją pateikė atsakymą, nurodant mano rašto registracijos numerį. Tai – detalė, tačiau yra svarbi. Beje, prieš tai, dar vieno mano rašto gavimą patvirtinti atsisakė ir nepatvirtino. Vėliau to rašto nuorašas buvo spausdinamas žiniasklaidoje (Laisvas laikraštis, 2021.09.01). Manau, kad straipsnių ir raštų, kurie buvo adresuojami vienu metu daugeliui institucijų ir oficialių asmenų, nuorašų pateikimas žiniasklaidoje buvo arba yra vaistas valstybininkams reaguoti. Kitaip su ta „fauna” nelabai gaunasi.
Kultūros ministerijos atsakymo rašte, kurį pasirašė viceministras Vygintas Gasparavičius, yra teigiama, kad:
„įgyvendinant Septynioliktosios Vyriausybės programos, kuriai pritarė Lietuvos Respublikos Seimas 2016 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. XIII-82 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“, 167 punkto nuostatą siekti, kad iki Vilniaus miesto 700 metų jubiliejaus 2023 m. sostinėje būtų pastatyta moderni koncertų salė, atitinkanti pasaulinius muzikos salių standartus, ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 13 d. nutarimu Nr. 167 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano patvirtinimo“ (toliau – Vyriausybės programos įgyvendinimo planas), II prioriteto 2.4.1 darbo „Kultūros paslaugų infrastruktūros atnaujinimas, viešųjų investicijų poreikį grindžiant kultūros paslaugų kokybės, patrauklumo ir prieinamumo didinimu“ 2 veiksmą „Nacionalinės koncertų salės (Nacionalinių koncertų rūmų), atitinkančios pasaulinius muzikos standartus, paslaugų infrastruktūros sukūrimo inicijavimas“, kurį buvo numatyta atlikti iki 2019 m. II ketv., Kultūros ministerija inicijavo veiksmus dėl Nacionalinės koncertų salės, atitinkančios pasaulinius muzikos standartus, paslaugų infrastruktūros sukūrimo, 2018 m. sausio 10 d. buvo pasirašytas Lietuvos Respublikos kultūros ministro ir Vilniaus miesto savivaldybės mero ketinimų protokolas ir Nacionalinės koncertų salės įgyvendinimo planas.
Lietuvos Respublikos Seimas įvertindamas tai, kad Vilniuje ant Pamėnkalnio (Tauro kalno) esantis žemės sklypas, kuris už 1911–1913 metais suaukotas lėšas buvo įsigytas statyti Tautos namams, yra laikytinas visos Tautos nuosavybe ir Lietuvos naujųjų laikų istorijos relikvija, todėl šis sklypas turi būti naudojamas tik visuomeniniams tikslams ir kad istorinė Tautos namų idėja laikytina istorijos testamentu Lietuvai ir Vilniaus miestui. Pritardamas daugkartiniams visuomenės atstovų siūlymams Lietuvos valstybės sostinėje istoriniame Tautos namų sklype sukurti šiuolaikinę nacionalinę koncertų salę ir primindamas, kad dar 2008 m. birželio 30 d. pritarė nutarimo „Dėl Tautos namų (Nacionalinio kultūros centro)“ projekto (Nr. XP-3200) pateikimui, Lietuvos Respublikos Seimas 2018 m. sausio 10 d. pritarė pasirašytam Lietuvos Respublikos kultūros ministro ir Vilniaus miesto savivaldybės mero ketinimų protokolui dėl Nacionalinės koncertų salės paslaugų infrastruktūros sukūrimo Vilniuje ir jos įgyvendinimo plano 2017–2022 m. ir pasiūlė Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Vilniaus miesto savivaldybei:
„1) rengiant Nacionalinės koncertų salės – Tautos namų su priklausiniais investicijų projektą, atsižvelgti į prioritetinę šio projekto paskirtį – visuomenės kultūrinių, edukacinių, pažintinių poreikių tenkinimas, numatant tolesnio šių funkcijų išplėtimo perspektyvą;
2) įvertinant istorinės Tautos namų idėjos visuomeninę ir pilietinę reikšmę, suteikti būsimai Nacionalinei koncertų salei greta funkcinio pavadinimo simbolinį Tautos namų pavadinimą, o pagrindinėms erdvėms – M. K. Čiurlionio ir J. Basanavičiaus vardus;
3) numatyti 2019 m. valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte lėšas Nacionalinės koncertų salės – Tautos namų projekto parengimo ir įgyvendinimo programos pradiniam etapui.“
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu ir Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“, 251 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2019 m. kovo 6 d. nutarimo Nr. 222 11.13 papunkčiu patvirtino Valstybės investicijų 2019–2021 metų programoje valstybės kapitalo investicijų paskirstymą „Nacionalinės koncertų salės „Tautos namai“, atitinkančios pasaulinius muzikos standartus, Vilniuje, V. Mykolaičio-Putino g. 5, statyba“ investicijų projekto pradiniam etapui.
Įgyvendinant Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimus 2019 m. kartu su Tarptautine architektų sąjunga buvo paskelbtas Nacionalinės koncertų salės „Tautos namai“ tarptautinis architektūrinis konkursas. Iš beveik 250 pasaulio architektų pasiūlytų Nacionalinės koncertų salės idėjų, konkurso nugalėtoja paskelbta komandos iš Ispanijos „Arquivio architects“ pasiūlyta idėja. Jų pasiūlyta Nacionalinės koncertų salės koncepcija – objektą kuo natūraliau įlieti į aplink esančią unikalią aplinką. Architektai siūlo ant Tauro kalno statyti keletą atskirų statinio dalių, kurias apjungtų atviras cokolinis aukštas ir sukurtas „žaliasis koridorius“. Informuojame, kad 2020 m. lapkričio 25 d. Vilniaus miesto savivaldybė pasirašė sutartį su ispanų architektūros studija „Arquivio architects“, kuri tarptautiniame architektūros konkurse buvo pripažinta geriausio Nacionalinės koncertų salės projekto autore. Kartu su akustikos projektu, kuris patikėtas šios srities lyderiams japonų specialistams „Nagata Acoustics“, Nacionalinės koncertų salės „Tautos namai“ projektavimo paslaugų kaina – 6,989 mln. (su PVM). Techninio projekto rengimo pradžia įvardijama 2020 m. lapkričio 27-oji, pabaiga planuojama 2022 m.
Vadovaujantis tuo, kas išdėstyta, informuojame, kad visos procedūros dėl „Nacionalinės koncertų salės „Tautos namai“, atitinkančios pasaulinius muzikos standartus, Vilniuje, V. Mykolaičio-Putino g. 5, statyba“ (toliau – Projektas) projekto finansavimo valstybės biudžeto lėšomis buvo atliktos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.
Šis atsakymas gali būti skundžiamas Kultūros ministerijai Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba Lietuvos administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Vilniaus apygardos administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.„
Noriu skaitytojams priminti, kad savo rašte valstybininkams buvau pateikęs konkrečius 9 -10 klausimų (žr. apačioje el. laiško nuorašą Laisvame laikraštyje, 2021.09.01). Dalinai į klausimus Kultūros ministerija atsakė, nors konkrečiai – į ne vieną klausimą, susijusį su finansavimo dalimi: terminais ir sumomis. Tik paminėjo, kad techninio projekto rengimo pradžia įvardijama 2020 m. lapkričio 27 d.. Sprendžiant iš to pasakymo, laikytina, kad 6 989 000 EUR su PVM arba didžioji sumos dalis iki dabar jau yra arba gali būti sumokėta. Nors ankstesnis sprendimas buvo priimtas 2021 m. projektavimo darbams skirti 3 000 000 EUR. Tik yra pagrindinis klausimas, į kurį niekas taip ir neatsakė – ta suma ar jos dalis iki š.m. rugpjūčio 30 d. jau buvo pervesta ar nebuvo pervesta, kai aš jau buvau valstybininkus informavęs apie Tautos ir visuomenės apklausos – balsavimo rezultatus? Nors, kaip žinia – ši projektą didžiąja dalimi finansuoja Vyriausybė per Kultūros ministeriją. Todėl Kultūros ministerija nežinoti tokio atsakymo negali. O projektą fiziškai įgyvendina ir lėšas vykdytojams perveda Vilniaus miesto savivaldybė. Atkreipiu dėmesį, kad rinkimai į Seimą vyko 2020 m. spalio 11 d., t.y. prieš vieną mėnesį ir šešioliką dienų iki projektavimo pradžios. Tai reiškia, kad pinigus galėjo pervesti paskutinėmis savo darbo dienomis ir savaitėmis buvusioji Vyriausybė arba pirmomis savo darbo dienomis ir savaitėmis dabartinė Vyriausybė. Na, o „Profsąjungų rūmų” griovimo darbų finansavimo istorija dar iki tol, jau yra žinoma, kai buvo išplauta mažiausiai 523 300 EUR ir konkurso neskaidrumą pripažino teismas, paskirdamas Vilniaus miesto savivaldybei dar ir 55 300 EUR baudą, kuri buvo sumokėta iš tų pačių Vyriausybės skirtų 1 900 000 EUR bendros griovimo darbams skirtos sumos. O kultūros viceministras, kaip matote, aiškina, jog „visos procedūros dėl projekto finansavimo valstybės biudžeto lėšomis buvo atliktos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais” – VISKAS „OK”.
Kaip matote, Nacionalinės koncertų salės projekto visi priimti sprendimai apima laikotarpį nuo 2016 m. gruodžio 13 d. (buvusios – Septynioliktosios vyriausybės programos, kurioje buvo numatyta Koncertų salės statyba Lietuvoje, patvirtinimas Seime su Valstiečių ir žaliųjų sąjungos narių absoliučia dauguma ir šios partijos pirmininku bei Kultūros komiteto pirmininku R.Karbauskiu) iki 2020 m. lapkričio 25 d. (Vilniaus miesto savivaldybės ir Ispanijos architektų sutarties pasirašymas). Laikotarpis apima beveik 3 (tris) metus, o projekto alternatyva valstybei ir valstybininkams buvo pradėta pristatinėti prieš 13 – 14 (trylika – keturiolika) metų, vadovaujant ir kitoms prieš tai buvusioms politinėms jėgoms, pvz., Šešioliktajai vyriausybei ir Seimui su absoliučia Lietuvos socialdemokratų partijos narių dauguma ir Premjeru A.Butkevičiumi.
Kultūros ministerijos atsakyme yra nurodyta, kad buvęs Seimas, įvertindamas tai, kad Tauro kalno sklypas buvo nupirktas už suaukotas lėšas, laikytinas visos Tautos nuosavybe ir Lietuvos naujųjų laikų istorijos relikvija. Mano klausimas – jeigu sklypas yra visos Tautos nuosavybė, ar kas nors klausė Tautos apie Tauro kalno sklypo panaudojimą ir konkretų projektą (žr. viršuje mano pirmo straipsnio nuorodą su apklausa – balsavimu)?
Tuo pačiu atsakyme yra nurodyta, kad buvęs Seimas, pritardamas daugkartiniams visuomenės atstovų siūlymams Lietuvos valstybės sostinėje istoriniame Tautos namų sklype sukurti šiuolaikinę nacionalinę koncertų salę, pritarė ir 2018 m. sausio 10 d. ketinimų protokolo pasirašymui. Mano klausimas – kas tie visuomenės atstovai, kokie tie visuomenės atstovų siūlymai ir, ką reiškia daugkartiniai siūlymai – kiek kartų arba kiek tų pasiūlymų buvo pateikta ir, kam buvo tie daugkartiniai visuomenės atstovų pasiūlymai pateikti? Gal tie visuomenės atstovai iš Vilniaus miesto savivaldybės, Kultūros ministerijos, „valstiečių” partijos ar ankstesnio Seimo daugumos, liberalų partijų, keletą nukvakusių muzikantų ar kiti? Jeigu taip, tai nėra jokie visuomenės atstovai, tai – suinteresuoti asmenys. Su tais „visuomenės atstovais” ir jų „daugkartiniais pasiūlymais” yra tas pats, kaip, berods, 2007 m. A.Zuokas pakvietė dvidešimt vieną pensininką ant Tauro kalno, įdavė jiems po vėliavėlę pamojuoti, berods, pavaišino arbata ir pareiškė, kad ant Tauro kalno susirinko Tauta ir nusprendė čia statyti Tautos namus. O sekančią dieną ar po keleto dienų Vilniaus miesto savivaldybės taryba priėmė nutarimą, kad ant Tauro kalno bus statomi Tautos namai. TAUTOS BALSAS, ŠTAI – PRAŠAU ŽIŪRĖTI AUKŠČIAU RAUDONU ŠRIFTU. Beje, tas balsas yra kintantis „online” kiekvieną dieną. Tai – pusės metų ir, iš tikrųjų, daugkartiniai visuomenės atstovų balsai, kurių pateikimas tęsiasi toliau. Jeigu reikės, galima bus įvertinti ir po vienerių metų, nors galutiniai ir baigtiniai rezultatai jau yra fiksuoti 2021 m. rugpjūčio 30 d.. Pasikartosiu – kadangi Tauro kalno sklypas yra visos Tautos nuosavybė, tai visuomenės balsas privalo būti iškristalizuotas visoje Lietuvos teritorijoje – 60-yje savivaldybių ir už Lietuvos ribų. O ne kažkokių neaiškių visuomenės tipų „daugkartinių siūlymų” pagrindu. Beje, Kultūros ministerija ir buvusi kultūros ministrė man ne vieną kartą yra sakę, kad „specialistai” labai įdėmiai nagrinėjo ir svarstė klausimą dėl koncertų salės statybos ant Tauro kalno, todėl ir buvo priimtas toks sprendimas. Nuo mano klausimo dėl tų „specialistų” ir jų įvardijimo, visi kultūrininkai bėgdavo kuo greičiau ir kuo toliau bei tylėdavo kaip Marytė Melnikaitė.
Atkreipiu dėmesį – 2018 m. sausio 10 d. buvo pasirašytas buvusios Kultūros ministrės ir esamo Vilniaus miesto savivaldybės mero ketinimų protokolas ir Nacionalinės koncertų salės ant Tauro kalno įgyvendinimo planas ir, TĄ PAČIĄ DATĄ – 2018 m. sausio 10 d. Seimas pritarė ketinimo protokolui ir planui. Įsivaizduojate sąsajas ir jų tamprumą tarp „valstiečių” ir kraštutinių liberalų?
Buvęs Seimas pasiūlė buvusiai Vyriausybei ir dabartinei Vilniaus miesto savivaldybei suteikti būsimai Nacionalinei koncertų salei greta funkcinio pavadinimo simbolinį Tautos namų pavadinimą. Mano klausimas – kas leido Seimui, taip pat ir Vyriausybei su Vilniaus miesto savivaldybe, Tauro kalno sklypui esant visos Tautos nuosavybe, naudoti „Tautos namų” vardą, šito nepaklausus Tautos?
Patvirtinu, kad daugiau jokie atsakymai į Tauro kalno projekto apklausos – balsavimo rezultatus ir ta tema iš jokių kitų aukščiau nurodytų veikiančiųjų institucijų ir asmenų nebuvo gauti (!).
(II dalis) Lietuvos politikai Nacionalinės koncertų salės projekto viešumo ir bet kokių projekto sąsajų su jais viešinimo kratosi ir bijo kaip velnias kryžiaus – aiškėja, kam reikės „atspardyti užpakalius”
(Tęsinys)
Dar kartą noriu priminti ir akcentuoti, kad Nacionalinės koncertų salės projektas nėra kvestionuojamas. Jeigu yra reikalingos, tegul būna statomos dvi analogiškos koncertų salės: Vilniuje ir Kaune, kaip yra planuojama dabar arba, jeigu reikia, ir devynios tokios koncertų salės visoje Lietuvoje. Kalbu APIE TAURO KALNO PANAUDOJIMĄ IR PROJEKTĄ ir Tauta balsuoja DĖL TAURO KALNO PANAUDOJIMO IR PROJEKTO. Kalbama ne apie ir ne dėl Nacionalinės koncertų salės projekto. Kiekvienam valstybės vadovui, premjerui ar Seimo pirmininkui mano siūloma Tauro kalno projekto alternatyva galėtų būti „deimantas karūnoje”. Valstybininkai neturi jokių ambicijų. Jų vienintelė ambicija – kaip čia paimti biudžetinius ir europinius pinigėlius ir juos „įsisavinti”, neprarandant populiarumo ir reitingo balų.
Kadangi straipsnio pradžioje paminėjau žiniasklaidą, noriu pasakyti keletą žodžių apie ją. Lietuvoje, išskirtinai, nė vienos žiniasklaidos priemonės nėra laisvos, nepriklausomos, demokratiškos, įskaitant ir Nacionalinį transliuotoją (LRT), kurio 2021 m. biudžetas sudaro 53 800 000 EUR. Tiek kainuoja valstybininkų uzurpuota tiesa. Ką toks Nacionalinis transliuotojas gali kritiškiau pasakyti valstybininkų ir jų sprendimų atžvilgiu? Arba į viešumą kelti temą, kuri yra visiškai neparanki tuo metu esantiems valdantiesiems. Bent pusę šios sumos, pagal atitinkamus kriterijus, skiriant ir padalinant visų savivaldybių žiniasklaidos priemonėms, ŽODIS BŪTŲ LAISVAS. Tauro kalno projekto alternatyvą taip pat buvau pristatęs ir siūliau LRT projektą viešinti ir klausti Tautos nuomonės. Nė cypt. Kas tas projektas ir kas ta Tauta, kai alternatyvaus projekto vykdytojai LRT moka per 53 mln. EUR per metus? Vėl gi, ką reiškia vykdytojai moka – vykdytojai moka tiesioginiais Tautos pinigais. Tiesiau būti negali, kadangi nuo GPM mokesčio surinkimo, tiesiogiai priklauso LRT finansavimas ir jo dydis. Tuo tarpu Tautai dėl Tauro kalno projekto nubalsavus sekančiai: žr. aukščiau raudonu šriftu. „Vadovaujantis LR teisės aktais” – tokiu būdu yra „dulkinama ir džiovinama” Tauta, žiūrint jai į akis ir šypsantis. Iš rajoninių žiniasklaidos priemonių, vienintelis Širvintų rajono laikraštis „Širvintų kraštas” yra laisviausia, demokratiškiausia ir profesionaliai dirbanti informavimo priemonė, kuri be jokio atlygio sutiko atspausdinti straipsnį ir paskelbti apklausą – balsavimą dėl Tauro kalno projekto. Iš respublikinės žiniasklaidos – Laisvas laikraštis, kuris sutiko ir sutinka be jokio atlygio pateikti visą informaciją Tauro kalno tema.
Kaip sako Jeronimas iš Pakaunės apie savo ir kaimynkos Stefutės kiaules ir paršelius: „Geriausia veislė – Lietuvos stipriosios: sakai joms „jukš jukš”, o jos stovi, pakelia snukį nuo lovio, žiūri kiaulės akimis, bet nuo lovio niekaip nesitraukia …”. Taip ir šiuo atveju – be militarinės technikos ir jėgos valstybininkų nuo valstybės „lovio” nepavyks nustumti. Valstybininkai nori „ginti” ir „kovoti” už Tėvynę ir liaudį – ir nors tu ką … .
Lietuviai privalo žinoti, kad Lietuva su dabartine valstybės santvarka neturi, beveik, jokių šansų. Tai – neišvengiamas demokratijos ir ekonomikos žlugdymas. Tik keičiant valstybinę santvarką, naikinant daugiapartinę sistemą, uždraudžiant Lietuvoje politines partijas, 60 – 70 % mažinant bendrą valstybininkų skaičių, įkuriant privačią armiją, kuri darytų tvarką Lietuvoje. Dėl pastarojo punkto reikia suprąsti ir įsivaizduoti, kiek savininkui kainuotų tokios armijos ir jos ginkluotės sukūrimas ir išlaikymas – nauda ir efektas valstybei, beveik, neabejotinas.
Yra absoliučiai suprantama, kad pakankamai greitai ir, tuo pačiu, civilizuotai pakeisti valstybės santvarką yra neįmanoma. Suprantant ir turint omenyje, kad valstybininkai tam priešintųsi visomis įmanomomis ir neįmanomomis išgalėmis ir, net, neprileistų tokios minties. Todėl, kažkokiame istoriškai pereinamajame laikotarpyje Lietuvoje galėtų likti panaši arba transformuota santvarka, valstybės vadovui tampant ir Vyriausybės vadovu, Seimo narių skaičių mažinant iki 71 nario, 60 – 70 % mažinant bendrą valdininkų skaičių šalyje, nutraukiant valstybės paramą – dotacijas politinėms partijoms. Šito pradžiai pakaktų. Suprantama, kad papildomai atsirąstų nemaža bedarbių armija. Tačiau gali atsitikti taip, kad ateityje Širvintų rajone ir kituose miestuose bei miesteliuose reikės nemažai aptarnaujančio personalo. Todėl dalį valstybininkų, kurie norėtų, galima būtų įdarbinti aptarnaujančiu personalu miestuose ir miesteliuose.
Priešingu atveju lietuvių Tauta ir Lietuvos visuomenė privalo suprąsti, kad ir toliau sėkmingai bus „dulkinama” per visus galus, „pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus”, kuriuos, beje, tie patys valstybininkai ir sukuria sau palankius ir reikalingus.
Kad pradėti pokyčius:
– vilniečiai privalo suprąsti, kad jie taip pat daugelį metų yra „tvarkomi”, todėl sekančiuose rinkimuose privalo visiškai eliminuoti Vilniaus miesto savivaldybės visą esamą „zbrodą” (žr. sąraše aukščiau – 54 asmenis), tai siejant labai konkrečiai ir su Tauro kalno projektu, ir su daugeliu panašaus ir kitokio pobūdžio problemomis, net, su piktybinėmis savivaldžiavimo – reketavimo ir korupcinėmis apraiškomis, ypač žemės sklypų nuosavybės įteisinimo Vilniaus mieste klausimais;
– sekančiuose rinkimuose visiškai eliminuoti iš Lietuvos politinės arenos Lietuvos socialdemokratų partiją ir su ja susijusius asmenis – keičiančius „kepures”, visokius politinius pabėgėlius ir perbėgėlius, buvusius komunistus ir KGB darbuotojus (pastarųjų „buvusių” nebūna), finansinės paramos gavėjus iš Rusijos kapitalo (tai ATITINKA socialdemokratų ideologijai). Tauro kalno projekto alternatyva buvo pristatyta ir Šešioliktosios socialdemokratų vyriausybės Premjerui A.Butkevičiui bei partijai, kurie esamuose Koncertų ir sporto rūmuose suplanavo įrengti Kongresų centrą, projektui suteikdami valstybinės reikšmės statusą ir atsisakydami projekte numatyti Nacionalinės koncertų salės įrengimą, be to, socialdemokratai tiek absoliučiai, tiek koalicijose, su pertraukomis Lietuvą valdo ir politikoje „neršia” 30 metų;
– sekančiuose rinkimuose visiškai eliminuoti iš Lietuvos politinės arenos Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų partiją ir su ja susijusius asmenis – keičiančius „kepures”, buvusius komunistus ir KGB darbuotojus (pastarųjų „buvusių” nebūna), partijos paveldėtojus, finansinės paramos gavėjus iš Rusijos kapitalo (tai NEATITINKA konservatorių ideologijai), kadangi Lietuvos patriarchui – profesoriui, praktiškai, jau yra suteiktas valstybės vadovo statusas ir jam ši kariauna daugiau nelabai yra reikalinga, turint omenyje, kad konservatoriai šiuo metu yra koalicijoje su kraštutiniais liberalais ir liberalais, kurie be jokių skrupulų vykdo koncertų salės projektą ant Tauro kalno ir valstybės investicijų programos lėšų „įsisavinimą”, be to, kaip ir socialdemokratai, absoliučiai arba koalicijose, su pertraukomis Lietuvą valdo ir politikoje „neršia” 30 metų;
– sekančiuose rinkimuose visiškai eliminuoti iš Lietuvos politinės arenos Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungą ir su ja susijusius asmenis, R.Karbauskiui esant partijos pirmininku ir, tuo metu buvus Seimo Kultūros komiteto pirmininku, iš kurio buvo sulaukta nulinė reakcija į Tauro kalno projekto alternatyvos pasiūlymą ir, esant labai tampriuose santykiuose su kraštutiniais liberalais, paskelbė startą Nacionalinės koncertų salės projektui ant Tauro kalno, tam negavus Tautos leidimo nei dėl sklypo panaudojimo, nei dėl konkretaus projekto, nei dėl „Tautos namų” pavadinimo panaudojimo;
– sekančiuose rinkimuose visiškai eliminuoti iš Lietuvos politinės arenos VISAS liberalių pakraipų partijas: Laisvės partiją, Lietuvos Respublikos liberalų sąjūdį ir su jomis susijusius asmenis – be komentarų ir nesikartojant – viskas yra aišku;
– sekančiuose rinkimuose visiškai eliminuoti iš Lietuvos politinės arenos Darbo partiją ir su ja susijusius asmenis, man V.Uspaskich’ui ne vieną kartą pasiūlius Tauro kalno projekto alternatyvą bei jos įtraukimą į partijos programą, o paskutinį kartą tai padarant prieš praėjusius Seimo rinkimus, siūlant įtraukti į rinkimų programą ir partijos rinkimų kampanijos lėšomis apmokėti projekto viešinimą Tautai. Konkretesnės reakcijos iš „darbiečių” pusės, išskyrus „vandenėlio pilstymą”, sulaukta nebuvo, kadangi, kaip tik, tuo metu Darbo partijai buvo pervesta 1 800 000 EUR pradelsta valstybės dotacija. Taip, valstybės parama partijai yra svarbi, bet valstybės ir valstybinis „lovys” Darbo partijai ir pirmininkui yra svarbiau už Tautos interesą, kaip ir visoms kitoms politinėms partijoms, nurodytoms šioje straipsnio dalyje.
Padėtis lieka komplikuota, tačiau palaikant:
Demokratų frakciją „Vardan Lietuvos” arba šią būsimą partiją (vadovas S.Skvernelis), eliminuojant rinkimuose jos narį A.Butkevičių – S.Skvernelis buvo Septynioliktosios vyriausybės Premjeras, deleguotas „valstiečių” ir nepriklausantis „valstiečių” nariams, kuri pradėjo finansuoti ir vykdyti Nacionalinės koncertų salės projektą ant Tauro kalno. Tačiau jis diplomatiškai stengėsi laviruoti tarp dviejų pozicijų: Premjero ir „valstiečių” statytinio į Premjerus. Bet kuriuo atveju buvo TIESIOGIAI ATSAKINGAS už Vyriausybės darbą. Tai įrodo buvusios kultūros ministrės, „neklausiant vardo”, atleidimo faktas, kuri su Vilniaus miesto meru R.Šimašiumi pasirašė ketinimų protokolą ir koncertų salės projekto vykdymo planą. Po kurios buvo paskirtas naujas ministras, kuris be skrupulų tęsė projektą, nors pirmą darbo dieną į jį kreipiausi su prašymu savo kompetencijos ribose stabdyti ir blokuoti projektą. Kaip žinia – be tuometinio Seimo Kultūros komiteto pirmininko ir „valstiečių” partijos pirmininko R.Karbauskio žinios kultūros ministro paskyrimas buvo neįmanomas. Be to, S.Skvernelis daug padėjo Širvintų rajonui ir kitiems rajonams su projektų finansvimu, taip remiant ir vystant regionus;
Seimo narę R.Tamašunienę ir patronuojamą partiją „Lietuvos lenkų rinkimų akciją – Krikščioniškų šeimų sąjungą” – R.Tamašunienė buvo vienintelė iš 141 Seimo nario, kuri Tauro kalno projekto alternatyvos laišką įteikė LRT tuometinei laidos vedėjai R.Miliūtei, priverčiant ją pacituoti, bent trumpą koncepcijos dalį tiesioginiame televizijos eteryje, savo laidoje apie Tauro kalną, beje, laidoje dalyvaujant ir kitų partijų bei frakcijų Seimo nariams, kurie, taip pat, iki to buvo gavę el. laiškus su projekto koncepcija, tačiau tylėjo kaip žuvys, vėliau mėginant eteryje „nekaltai” suktis iš padėties;
Tautos ir teisingumo sąjungą (pirmininkas P.Gražulis ir valdybos pirmininkas N.Puteikis) – vieninteliai iš 79 el. laiško gavėjų (žr. aukščiau visą sąrašą) Tauro kalno projekto tema, kurie vienareikšmiškai pasakė, kad Nacionalinės koncertų salės projektas ant Tauro kalno – pinigų švaistymas.
Lietuvos regionų partiją (pirmininkas J.Pinskus) – Pinskų šeimos valdomas Širvintų rajono laikraštis „Širvintų kraštas” – pirmoji ir Lietuvos rajoninė žiniasklaidos priemonė, kuri be jokių problemų ir finansinio atlygio sutiko atspausdinti pirmą straipsnį Tauro kalno projekto tema ir paskelbti lietuvių Tautos ir Lietuvos visuomenės apklausą – balsavimą, su kurios rezultatais galite susipažinti „online” (žr. rezultatus raudonu šriftu ir nuorodą po jais).
Projekto alternatyvos autorius
(pavardė redakcijai žinoma)
Tauro kalno temos ankstesnių straipsnių ir raštų nuorašų ciklo nuorodos:
Projekto alternatyvos autorius
(pavardė redakcijai žinoma)
Facebook komentarai