„Valstiečių” paskutinė nesąmonė prieš galą – gelbėti bankrutavusį „Independence”

independence-sgd-krovinys-atvyks-vasario-16-aja
Seime svarstoma nauja „Valstiečių” iniciatyva paremti žlungantį „Independence” projektą – priversti visus vežėjus važinėti suskystintomis dujomis, ir net paskelbus, kad SGD dujos yra „ekologiška” energetika.
Apie tai buvo kalbama vyriausybės valandoje Seime:
A. SKARDŽIUS (MSNG). Ačiū, pirmininke. Turiu klausimą energetikos ministrui. Seime svarstome Vyriausybės pateiktą projektą – Alternatyvių degalų įstatymą. Įstatymas skelbia, kad į LNG dujas, į terminalo dujas, įmaišius 10 % biometano, jos jau tampa alternatyviais degalais. Kaip tai gali būti, kad iškastinis kuras tampa alternatyviais degalais, kaip ir etanolis, kaip ir iš rapsų išspaustas aliejus? Šiam tikslui yra skiriama 770 mln. skolintų pinigų, kad už juos pusvelčiui, už pusę kainos, būtų galima nupirkti 10 tūkst. vilkikų ir 2 tūkst. autobusų. Negi neužtenka fantazijos, kaip išleisti skolintus pinigus, gerbiamas ministre?
Ž. VAIČIŪNAS. Dėkui už klausimą. Siūlyčiau neklaidinti ir Seimo narių, ir Vyriausybės, ir visuomenės. Įstatyme nieko nekalbama apie jūsų minimus 770 mln. Yra iliustracinis pavyzdys. Jeigu būtų tokiu būdu, kaip siūloma įstatyme, siekiant šių tikslų transformuojamas transporto sektorius, tai tokia parama galėtų būti skiriama, bet dėl jos skyrimo turi būti apsisprendžiama atskirai. Šitie pinigai tikrai nėra įstatymo objektas. Pirmas dalykas.
Antras aspektas. Kalbant dėl jūsų minėtų 10 %, tai būtent įstatyme siūloma susieti, kad tokiu atveju, jeigu būtų remiamas sunkusis transportas, taip pat turi būti skatinama ir biometano gamyba Lietuvoje. Toje vartojimo grandyje taip pat turėtų būti papildomos paskatos.
Dėl jūsų minėtų procentų gali būti diskusija ir tikrai, manau, mes palaikytume ir sutiktume, jeigu tas procentas galėtų būti didinamas ir daugiau galėtų būti biometano, bet turime suprasti, kad biometanas taip pat turi savo kainą. Tam, kad tai būtų konkurencingas produktas, toks siūlymas ir buvo pateiktas.