Meditacija – sielos apsivalymas ir kelias į savęs pažinimą 

pexels photo 289586

pexels photo 289586

Meditacija – sielos apsivalymas ir kelias į savęs pažinimą 

 

 

Meditacija yra senovės praktika, kuri, kaip manoma, atsirado Indijoje prieš kelis tūkstančius metų. Egzistuoja ir kita teorija teigianti, kad meditacija atsirado Kinijoje. Bėgant laikui, šią religinę praktiką pradėjo taikyti ir kaimyninės šalys, todėl ji sparčiai išplito visame pasaulyje. Šiuo metu ji yra naudojama ne tik atliekant religines praktikas, tačiau ir kasdieninėje veikloje.  

Meditacija yra visiems laisvai prieinama praktika, kurios metu galite sumažinti per dieną susikaupusį stresą, išsivalyti mintis, atpalaiduoti protą bei kūną ir atgauti dvasinę ramybę. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad meditacijos nauda yra daug ilgesnės ir didesnė, nei tik laikinas streso sumažinimas. Toliau išsamiau aptarsime meditacijos teikiamą naudą, jos panaudojimo galimybes ir pačias populiariausias jos atlikimo technikas.

 

Meditacijos nauda

Meditacija yra įprastas procesas, kurio metu jūs lavinate savo protą sutelkti dėmesį bei nukreipti mintis. Meditacija gali padėti tapti geresne savo paties versija. Jos teikiama nauda apima ne tik streso sumažinimą ar nusiraminimą, tačiau ir daro ilgalaikį poveikį mūsų smegenims bei protui. Žmonės taip pat naudoja šią praktiką siekdami išugdyti naudingus įpročius bei jausmus, tokius kaip gerą nuotaiką, pozityvumą, sveikus miego įpročius ir net didesnę toleranciją skausmui. Galima paminėti keletą pagrindinių meditacijos teikiamų naudų:

  • Streso sumažinimas ir nerimo kontrolė. Streso sumažinimas ko gero yra pagrandinė priežastis, dėl kurios žmonės pradeda domėtis meditacija. Stresas yra rimta problema, kuri ilguoju laikotarpiu galinti sukelti rimtus sveikatos sutrikimus. Stresą patiriantis žmogus dažnai jaučia nerimą, prastai išsimiega, turi padidėjusį kraujo spaudimą ir jaučia nuolatinį nuovargį. Meditacija gali padėti nusiraminti, sumažinti stresą bei nerimą, padėti susikaupti ir pagerinti miego kokybę.
  • Smegenų senėjimo procesų pristabdymas. Moksliškai įrodyta, kad medituojančių asmenų smegenys sensta daug lėčiau, nei tų, kurie nepraktikuoja meditacijos. 
  • Skausmo sumažinimas. Moksliniais tyrimais pagrįstose išvadose teigiama, kad meditacija gali padėti sumažinti patiriamus skausmus. Apjungiant meditaciją su gydymu, ilguoju laikotarpiu galima sušvelninti migreninius ir kitus chroninius skausmus.
  • Pagalba kasdieninėje veikloje. Pastaraisiais metais tapo populiaru meditaciją pritaikyti ir kasdieninėje veikloje. Kai kurios įmonės savo darbuotojams siūlo meditavimo pertraukėles, kurių metu darbuotojai gali išlaisvinti savo protą ir susikaupti svarbiems darbams. Meditacija tampa vis populiaresnė tarp pokerio ar kitų azartinių lošimų žaidėjų, kurie nori sukaupti savo mintis ir nusiraminti prieš priimant svarbius sprendimus. Net ir žaisdami Partycasino kazino internetu, žaidėjai atlieka trumpą meditacijos praktiką savo namuose, kuri padeda nusiraminti ir pašalina nepageidaujamą stresą.
  • Priklausomybių kontrolė. Atliekama vis daugiau tyrimų, kurių metu siekiama įrodyti meditacijos daromą teigiamą naudą, priklausomybę įveikti bandančių žmonių psichinei sveikatai. Išugdę savikontrolę ir išmokę valdyti savo mintis, žmonės gali lengviau suvaldyti savo priklausomybes.

 

Meditacijos elementai

Egzistuoja įvairių formų meditacijos. Kiekvienos formos meditacija turi tik jai būdingų elementų. Tačiau kai kurie elementai vienija visas meditacijos formas. Pagrindiniai meditacijos elementai, kurie užtikrina efektyvią meditaciją yra: 

  • Laikysena. Meditaciją galima atlikti sėdint, gulint, einant ar bet kokioje kitoje pozicijoje, tačiau svarbiausia – ji turi būti jums patogi. Meditacijos metu palaikykite taisyklingą laikyseną.
  • Susikaupimas. Susikaupimas yra vienas pagrindinių meditacijos elementų. Tai yra meditacijos esmė. Susikaupimas padeda išlaisvinti jūsų mintis, pašalinti stresą bei išvalyti protą. Susikaupimo objektas gali būti tam tikras paveikslas, garsas, mantra ar net jūsų kvėpavimas.
  • Atsipalaidavęs kvėpavimas. Ši technika apima gilų ir tolygų kvėpavimą. Jo esmė yra įkvėpti kiek įmanoma daugiau deguonies, atpalaiduoti pečių bei krūtinės raumenis.
  • Rami aplinka. Jei tai tik jūsų pirmieji žingsniai meditacijos link, rekomenduojama atlikti praktiką ramioje aplinkoje, kurioje nebūtų jokių garsinių ar vaizdinių trikdžių – televizoriaus, kompiuterio, telefono ar kitų įrenginių. Įgavę daugiau įgūdžių jūs pastebėsite, kad medituoti galėsite visur – net ir esant triukšmingai aplinkai ar įvairiose stresinėse situacijose.

 

Meditacija pradedantiesiems

Meditacija yra kur kas paprastesnė, nei gali įsivaizduoti dauguma žmonių. Medituoti gali išmokti visi norintys. Tai veikla, nereikalaujanti jokių priemonių ar specialių patalpų. Kaip ir bet kuri kita veikla, kuo daugiau ją praktikuosite, tuo daugiau įgūdžių įgausite.

Norėdami pradėti medituoti, susiraskite tokią vietą, kurioje jaustumėtės patogiai ir gerai. Jei esate naujokas, nusistatykite sau laiko limitą – pavyzdžiui 10 minučių. Kūno pozicija yra visiškai nesvarbi. Svarbiausias momentas yra rasti tokią pozą, kurioje galėtumėte išbūti visą savo nustatytą laiką.

Pradėkite giliai kvėpuoti ir netrukus pradėsite jausti kiekvieną savo atodūsį. Jūsų dėmesys ir mintys netrukus nuklys į kitas vietas, taip atpalaiduodamas jūsų protą bei kūną. Pastebėję, kad mintys sugrįžta, iš naujo visą dėmesį sutelkite į kvėpavimą. Kai nuspręsite meditaciją baigti, pamažu pakelkite galvą ir atmerkite akis. Jūs turėtumėte iš karto pajausti palengvėjimą bei pasikeitusias emocijas.

 

Facebook komentarai
});}(jQuery));