Konservatoriai ir „valstiečiai” susivienijo gelbėti „Independence” aferą

dus

dus

Seimo kadencijos pabaigai dvi naujos valdančiųjų aferos energetikoje?

Per pastarąjį pusmetį ne tik kad kosminiu greičiu į viršų šovė valstybės skola ir ji yra didžiausia šiuolaikinės Lietuvos istorijoje. Bet kad mažai nepasirodytų valstiečių žaliųjų koalicija nusprendė kadencijos pabaigą užbaigti bent dviem galimai korupciniais energetikos projektais.

Po vienuolikos metų yra planuojamas naujas „LEO LT“. Tik šįkart per jūrinių vėjo jėgainių projektą. Laikas jam, matyt, pasirinktas neatsitiktinai. Kažkada socialdemokratai prisidengdami Prezidento R. Pakso apkalta privatizavo skirstomuosius elektros tinklus, „Lietuvos dujas“ pardavinėjo Gazpromui.

Dūmų uždanga – vykstanti Seimo rinkimų kampanija –  dabar į viešosios erdvės pašalius pastumia tokius brangiai kainuosiančius projektus. O po rinkimų visi galai gali būti į vandenį.

Bet apie viską iš eilės. Šių metų birželio mėnesį Vyriausybė nutarė apie 40 km nuo kranto Baltijos jūroje iki 2030 m. pastatyti vėjo jėgainių parką, kuris pagamintų apie 2,5-3 TWh per metus. Ekspertai teigia, kad tai būtų apie ketvirtadalis šiuo metu Lietuvoje suvartojamo elektros kiekio. Visas projektas kainuotų apie milijardą eurų. Nors dėl jo kainos yra įvairiausių nuomonių. Ir tas „apie milijardą“ gali augti du kartus ar net daugiau.

Energetikos ministerijos požiūriu vėjo jėgainių parką turėtų statyti Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorius „Litgrid”. O visai tai būtų finansuojama viešuosius interesus atitinkančių paslaugų (VIAP) lėšomis, kurias moka fiziniai ir juridiniai asmenys, besinaudojantys elektra. Kabutėse „geriausia“ žinia vartotojams, kad naujam mega projektui lėšų būtų surinkta pakėlus elektros tarifą maždaug 0,22 cento už kilovatvalandę. Planuojamas tarifas būtų įvestas iki tol, kol vėjų jėgainių parkas ims veikti.

Vartotojų apmokestinimo scenarijus čia būtų kaip buvo su SGD terminalu. Ir tuomet vartotojai sumokėjo už jo statybą, kai dar nebuvo gavę jokios naudos. Čia lygiai pagal Ilfo ir Petrovo „Dvylikos kėdžių“ scenarijų: pinigai ryte, o kėdės – per pietus. Visais atvejais pinigai į priekį, o su paslaugomis palauksime. „Aukščiausioji“ Energetikos ministerija taip pat mano, kad statybų finansavimo šaltinis galėtų būti ir Lietuvos ateities ekonomikos DNR planas.

Kitas šimtamilijoninis Energetikos ministerijos globojamas projektas būtų išdalinti verslo organizacijoms 10 tūkstančių vilkikų ir 2 tūkstančius autobusų, kurie būtų varomi suskystintomis gamtinėmis dujomis. Tam Vyriausybė skolinsis 770 mln. eurų ir visiems norintiems kompensuos pusę transporto priemonės vertės. Ekspertai sako, kad 770 mln. eurų nėra investicijos, o tai yra subsidijos. Jas gavęs verslas 90 proc. kuro turės pirkti dujų, o 10 proc. – biometano pavidalu. Arba 90 proc. dujų bus importuojamos ir tik 10 proc. bus vietinės. Tokiu sprendimu yra projektuojama daugiametė transporto priklausomybė nuo SGD terminalo „Independence” dujų. Dujų eksportuotojai iš svečių šalių toliau galės turtėti.

Liūdniausia šių istorijų dalis, kad parlamento opozicijai su konservatoriais priešakyje yra viskas gerai. Aū, kur didieji opozicionieriai – Landsbergis, Šimonytė ir kiti. Anie, matyt, užsiima „demokratijos šventės“ organizavimu. Tik ta šventė elektros vartotojams ir viešojo transporto keleiviams gali neateiti. Dėl šių ir kitų galimai korupcinių valdžios veiklų LIETUVA – VISŲ kviečia pasakyti NE visiems esantiems ir buvusiems valdžioje.

Facebook komentarai
});}(jQuery));