Karas Ukrainoje ir ES krachas vyksta tiksliai pagal JAV vyriausybės planą

rand doc adressering

rand doc adressering

 

Švedijos leidinys nyadagbladet.se paskelbė JAV vyriausybei dar šių metų kovo mėnesį parengtą planą apie tolimesnį karą Ukrainoje ir ES ekonomikos krachą. Šį dokumentą paskelbė RAND korporacija – garsi įstaiga, rengianti įvairiais analitines medžiagas JAV vyriausybei.

Irin įdomi, kad karas Ukrainoje vyksta tiksliai pagal planą, kurį dar kovo mėnesį parengė RAND korporacija.

Itin ironiška, kad Lietuvos prezidentas Nausėda ir visa LR vyriausybė dirba tiksliai pagal šį planą, kurio tikslas – sužlugdyti ES.

 

https://nyadagbladet.se/utrikes/here-are-the-us-officials-to-whom-the-rand-document-was-addressed/

 

Štai JAV pareigūnai, kuriems buvo skirtas RAND dokumentas

Dokumentas, kuris, atrodo, yra netikėtas vidinis nutekėjimas iš RAND korporacijos – analitinio centro, kuris ilgą laiką buvo artimas JAV vyriausybei, – skirtas aukščiausiems Jungtinių Valstijų politiniams vadovams.
Tarp adresatų išvardyti Baltųjų rūmų personalo vadovas, JAV valstybės departamentas, dvi pagrindinės Amerikos užsienio žvalgybos tarnybos – Centrinė žvalgybos valdyba (CŽV) ir Nacionalinė saugumo agentūra (NSA), taip pat Demokratų nacionalinis komitetas (DNC) – Demokratų partijos valdymo organas.

Montažas: „Nusikalstamų veikų prevencijos ir kontrolės tarnyba” (angl: NyD-Wikimedia/Alamy Stock Photo
(iš viršaus į dešinę) JAV valstybės sekretorius Antonijus Blinkenas, Baltųjų rūmų personalo vadovas Ronas Klainas, CŽV direktorius Viljamas Bernsas, nacionalinio saugumo patarėjas Džeikas Sulivanas ir NSA direktorius Polas Nakasonė įvardyti kaip dokumento gavėjai, taip pat Demokratų nacionalinis komitetas. Fone pavaizduota RAND korporacijos būstinė Kalifornijoje.

Praėjusį antradienį „Nya Dagbladet” paskelbė dokumentą, kuris pažymėtas kaip išleistas RAND korporacijos – glaudžius ryšius su Vašingtonu palaikančio analitinio centro, kuris, be kita ko, žinomas dėl to, kad Šaltojo karo metais užėmė svarbią vietą formuojant Amerikos užsienio ir gynybos politiką.

Šių metų sausio mėn. datuotame dokumente, pavadintame „Silpninant Vokietiją, stiprinant JAV”, išsamiai aprašoma, kaip karas Ukrainoje ir energetikos krizė Europoje buvo sąmoningai suplanuoti JAV isteblišmento pagal cinišką ir apskaičiuotą strategiją. Jame, be kita ko, pripažįstama, kad agresyvi užsienio politika, kurią tuo metu vykdė Ukraina, privers Rusiją imtis karinės intervencijos į šalį. Jame aiškinama, kad tikrasis konflikto tikslas – priversti Europą įvesti sankcijų paketą, kuris jau kurį laiką buvo parengtas.

Dokumente taip pat prognozuojama, kad dėl sankcijų Rusijai Europos ekonomika „neišvengiamai žlugs”, o šis rezultatas, kaip aiškiai nurodoma, yra tyčinis. Jame taip pat teigiama, kad konfliktas pasieks tikslą suskaldyti Vokietiją ir ypač Rusiją, nes to reikia, kad JAV išlaikytų savo dominavimą Europos žemyne.

Dokumento tituliniame lape skiltyje „Paskirstymas” išvardyti įvairūs jo adresatai, po kuriais išvardyti „WHCS” (santrumpa „Baltųjų rūmų personalo vadovas”), arba Bideno personalo vadovas Ronas Klainas; „ANSA” (prezidento patarėjas nacionalinio saugumo klausimais), arba Džeikas Sullivanas; „DoS” (DoS – Valstybės departamentas), kuriam vadovauja valstybės sekretorius Antonijus Blinkenas; „CŽV” (Centrinė žvalgybos valdyba), kuriam vadovauja CŽV direktorius Viljamas Bernsas; „NSA” (Nacionalinė saugumo agentūra), kuriam vadovauja NSA direktorius Polas Nakasonas; ir „DNC”, arba Demokratų nacionalinis komitetas, kuriam vadovauja DNC pirmininkas Džeimsas Harisonas.

Atsižvelgiant į sprogstamąjį dokumente esančių atskleidimų pobūdį, plačiai diskutuojama dėl jo autentiškumo. Pati korporacija „RAND Corporation” savo interneto svetainėje paskelbtame pareiškime paneigė, kad parengė šį dokumentą. Tačiau švedų politikos analitikas Stigas Berglundas (Stig Berglund) pažymi, kad jo turinys labai atitinka savitą strateginę liniją, kurią RAND korporacija jau seniai propaguoja Rusijos atžvilgiu, taip pat ir savo oficialioje ataskaitoje „Rusijos išplėtimas nuo 2019 m.”.

„Žinoma, ji gali būti suklastota ir skirta kaip kokios nors dezinformacijos operacijos dalis, bet man taip neatrodo”, – sakė S. Berglundas laikraščiui „Nya Dagbladet”. „Ji aiškiai susijusi su ankstesne RAND produkcija”.

Toliau prikabintas minėtas dokumentas:

rand-corporation-ukraina-energikris

Toliau pateikiamas minėto dokumento vertimas į lietuvių kalbą:

Daugiau informacijos apie šį viešbutį rasite adresu www.rand.org/.
Apie RAND
„RAND Corporation” yra mokslinių tyrimų organizacija, kuri ieško sprendimų viešosios politikos iššūkiams spręsti, kad pasaulio bendruomenės taptų saugesnės, saugesnės, sveikesnės ir labiau klestinčios. RAND yra ne pelno siekianti, nepartinė ir įsipareigojusi ginti visuomenės interesus. Daugiau informacijos apie RAND rasite adresu www.rand.org.
Mokslinių tyrimų sąžiningumas
Mūsų misija – padėti tobulinti politiką ir dekmonaciją atliekant mokslinius tyrimus ir analizes – yra vykdoma remiantis mūsų pagrindinėmis vertybėmis – kvaitumu ir objektyvumu – ir nepalaužiamu įsipareigojimu laikytis aukščiausio lygio sąžiningumo ir etiško elgesio. Siekdami užtikrinti, kad mūsų tyrimai ir analitinė veikla būtų griežti, objektyvūs ir nešališki, savo mokslinių tyrimų
publikacijoms taikome griežtą ir griežtą kokybės užtikrinimo procesą; mokydami darbuotojus, atlikdami projektų atranką ir taikydami privalomo atskleidimo politiką, a\’riame finansinių ir kitų interesų konfliktų atsiradimą ir realybę; siekiame skaidrumo savo mokslinių tyrimų srityje, įsipareigodami optiškai skelbti savo mokslinių tyrimų rezultatus ir rekomendacijas, atskleisti paskelbtų mokslinių tyrimų
finansavimo šaltinius ir taikyti intelektinio nepriklausomumo užtikrinimo politiką. Daugiau informacijos rasite www.rand.org/about/principles.

RAND publikacijos nebūtinai atspindi jos tyrimų užsakovų ir rėmėjų nuomonę. Išleido RA D
Corporation, Santa Monika, Kalifornija.
2022 m. RA D korporacija
RAND- yra registruotas prekės ženklas.
Ribotos spausdinimo ir elektroninio platinimo teisės
Šiame dokumente esantys prekių ženklai ir prekių ženklai yra saugomi pagal įstatymus. Šis RAND intelektinės nuosavybės atstovavimas) skirtas tik nekomerciniam naudojimui. draudžiama skelbti šį leidinį internete; rekomenduojama tiesiogiai nurodyti nuorodas į jo interneto svetainę rand.org. Norint atgaminti arba naudoti bet kurį RAND tyrimo produktą kita forma komerciniais tikslais, reikia gauti RAND leidimą. Informacijos apie leidimus perspausdinti ir pakartotinai naudoti rasite www rand.org/pubs/permissions Vykdomasis apibendrinimas:

Silpnėja Vokietija, stiprėja JAV.
Dabartinė JAV ekonomikos būklė nesuteikia pagrindo manyti, kad ji gali funkcionuoti be
finansinės ir materialinės paramos iš išorės šaltinių. Kiekybinio skatinimo politika, kurios
pastaraisiais metais reguliariai griebėsi FED, taip pat nekontroliuojama grynųjų pinigų emisija per
2020 ir 2021 m. „Covid Jockdown”, lėmė staigų išorės skolos augimą ir dolerio pasiūlos didėjimą.
Labai tikėtina, kad dėl toliau blogėjančios ekonominės padėties Demokratų partija praras
pozicijas Kongrese ir Senate per artėjančius rinkimus, kurie vyks 2022 m. lapkričio mėn.
Tokiomis aplinkybėmis negalima atmesti prezidento apkaltos, kurios reikia vengti bet kokia
kaina.
Būtina skubiai pritraukti išteklius į šalies ekonomiką, ypač į bankų sistemą. Juos be didelių
karinių ir politinių išlaidų mums galės suteikti tik Europos šalys, saistomos ES ir NATO
įsipareigojimų.
Didžiausia kliūtis tam – didėjanti Vokietijos nepriklausomybė. Nors ji vis dar yra riboto
suvereniteto šalis, jau kelis dešimtmečius ji nuosekliai siekia panaikinti šiuos apribojimus ir tapti
visiškai nepriklausoma valstybe. Šis judėjimas yra lėtas ir atsargus, bet nuolatinis. Ekstrapoliacija
rodo, kad galutinis tikslas gali būti pasiektas tik po kelių dešimtmečių.
Tačiau jei socialinės ir ekonominės problemos Jungtinėse Valstijose paaštrės, tempas gali gerokai
paspartėti.
Papildomas veiksnys, prisidėjęs prie Vokietijos ekonominės nepriklausomybės, yra „Brexit”.
Jungtinei Karalystei pasitraukus iš ES struktūrų, praradome reikšmingą galimybę daryti įtaką
deryboms dėl tarpvyriausybinių sprendimų.
Būtent mūsų neigiamo atsako baimė iš esmės lemia santykinai lėtą greitį.
šių pokyčių. Jei vieną dieną paliksime Europą, Vokietija ir Prancūzija turės gerą progą pasiekti
visišką politinį sutarimą. Tada prie jos tam tikromis sąlygomis gali prisijungti Italija ir kitos
senosios Europos šalys – pirmiausia buvusios EAPB narės. Didžioji Britanija, kuri šiuo metu
nepriklauso Europos Sąjungai, viena nepajėgs atsispirti Prancūzijos ir Vokietijos dueto spaudimui.
Jei šis scenarijus bus įgyvendintas, Europa ilgainiui taps ne tik ekonomine, bet ir politine JAV
konkurente.
Be to, jei JAV tam tikrą laiką bus apimtos vidaus problemų, Senoji Europa galės
veiksmingiau pasipriešinti į JAV orientuotų Rytų Europos šalių įtakai.

Vokietijos ir ES ekonomikos pažeidžiamumas

Galima tikėtis, kad išteklių srautas iš Europos į JAV padidės, jei Vokietijoje prasidės
kontroliuojama ekonomikos krizė. ES ekonominės plėtros tempai beveik be alternatyvos
priklauso nuo Vokietijos ekonomikos būklės. Būtent Vokietijai tenka didžiausia išlaidų, skirtų
skurdesnėms ES narėms, našta.
Dabartinis Vokietijos ekonomikos modelis grindžiamas dviem ramsčiais. Tai – neribota prieiga prie
pigių Rusijos energijos ištekliai ir pigi Prancūzijos elektros energija, nes veikia atominės
elektrinės. Pirmojo veiksnio svarba yra gerokai didesnė. Sustabdžius Rusijos tiekimą, gali kilti
sisteminė krizė, kuri būtų pražūtinga Vokietijos ekonomikai ir netiesiogiai visai Europos
Sąjungai.
Prancūzijos energetikos sektorius taip pat netrukus gali patirti didelių problemų. .
Dėl prognozuojamo Rusijos kontroliuojamo branduolinio kuro tiekimo nutraukimo ir nestabilios
padėties Sahelio regione Prancūzijos energetikos sektorius taptų labai priklausomas nuo
Australijos ir Kanados kuro. Įsteigus AUKUS, atsiranda naujų galimybių daryti spaudimą.
Tačiau šis klausimas nepatenka į šio pranešimo apimtį.

Kontroliuojama krizė

Dėl koalicijos suvaržymų Vokietijos vadovybė ne visiškai kontroliuoja padėtį šalyje. Dėl
mūsų tikslių veiksmų pavyko užblokuoti dujotiekį „Nord Stream 2”, nepaisant plieno ir chemijos pramonės lobistų pasipriešinimo. Tačiau dramatiškas gyvenimo lygio pablogėjimas gali paskatinti vadovybę persvarstyti savo politiką ir grįžti prie Europos suverenumo ir strateginio savarankiškumo idėjos.
Vienintelis įmanomas būdas užtikrinti, kad  šalis atsisakys Rusijos energijos
tiekimo, yra įtraukti abi šalis į karinį konfliktą Ukrainoje. Tolesni mūsų veiksmai šioje šalyje
neišvengiamai sukels karinį Rusijos atsaką. Akivaizdu, kad rusai negalės palikti be atsako
masinio Ukrainos kariuomenės spaudimo nepripažintoms Donbaso respublikoms.
Tai leistų paskelbti Rusiją agresore ir taikyti jai visą iš anksto parengtą sankcijų paketą.
Savo ruožtu V. Putinas gali nuspręsti įvesti ribotas atsakomąsias sankcijas -pirmiausia
Rusijos energijos tiekimui į Europą. Taigi, ES šalims padaryta žala bus panaši į rusų padarytą
žalą, o kai kuriose šalyse, pirmiausia Vokietijoje, ji bus didesnė.

Prielaida Vokietijai pakliūti į šiuos spąstus yra žaliųjų partijų ir ideologijos vaidmuo

Europoje. Vokietijos žalieji yra labai dogmatiškas, o gal net uolus judėjimas, todėl juos gana
lengva priversti ignoruoti ekonominius argumentus. Šiuo požiūriu Vokietijos žalieji šiek tiek
pranoksta savo kolegas likusioje Europoje. Asmeninės savybės ir jų lyderių – pirmiausia
Annalenos Baerbock ir Roberto Habecko – profesionalumo stoka leidžia daryti prielaidą, kad
jiems beveik neįmanoma laiku pripažinti savo klaidų.
Taigi, užteks greitai suformuoti žiniasklaidos įvaizdį apie agresyvų V. Putino karą, kad „žalieji” taptų
yra aršūs ir griežti sankcijų šalininkai, „karo partija”. Tai leis įvesti sankcijas be jokių kliūčių. Dabartinių vadovų profesionalumo stoka neleis keisti politikos net ir tada, kai neigiamas pasirinktos politikos poveikis taps pakankamai akivaizdus. Valdančių partijų pozicija privers kitus sekti šią politiką, bent jau iki tol, kol ekonominių problemų našta nusvers baimę išprovokuoti vyriausybės krizę. . , …

Net kai SPD ir FOP bus pasirengusios kovoti su žaliaisiais, galimybė, kad kita vyriausybė greitai sugrąžintų santykius su Rusija į ankstesnę padėtį, bus pastebimai ribota. Vokietijos dalyvavimas didelėse ginklų ir karinės įrangos tiekimuose Ukrainos kariuomenei neišvengiamai sukels didelį Rusijos nepasitikėjimą, todėl derybų procesas bus gana ilgas.
Jei karo nusikaltimai ir Rusijos agresija prieš Ukrainą pasitvirtins, Vokietijos politinė
vadovybė nesugebės įveikti ES partnerių veto dėl pagalbos Ukrainai ir sugriežtintų sankcijų
paketų. Tai užtikrins pakankamai ilgą Vokietijos ir Rusijos bendradarbiavimo atotrūkį, dėl kurio
stambūs Vokietijos ūkio subjektai taps nekonkurencingi.

Numatomos pasekmės

Rusijos energijos tiekimo sumažinimas, o idealiu atveju – visiškas jo nutraukimas, sukeltų
katastrofiškų padarinių Vokietijos pramonei. Būtinybė nukreipti didelius kiekius Rusijos
dujų, skirtų gyvenamųjų ir visuomeninių objektų šildymui žiemą, trūkumas dar labiau padidės.
Pramonės įmonių veiklos sustabdymas sukels gamybos komponentų ir atsarginių dalių
trūkumą, logistikos grandinių suirimą ir galiausiai domino efektą. Didžiausiose chemijos,
metalurgijos ir mašinų gamybos įmonėse tikėtinas visiškas sąstingis, nes jos praktiškai neturi
laisvų pajėgumų energijos suvartojimui mažinti. Dėl to gali būti uždarytos nepertraukiamo
ciklo įmonės, o tai reikštų jų sunaikinimą.
Genujos ekonomikos nuostolius galima įvertinti tik apytiksliai. Net jei Rusijos tiekimo
apribojimas apsiribos 2022 m., jo pasekmės tęsis kelerius metus, o bendri nuostoliai gali siekti
200-300 mlrd. eurų. Tai ne tik suduos skaudų smūgį Vokietijos ekonomikai, bet ir
neišvengiamai žlugs visos ES ekonomika. Kalbame ne apie ekonomikos augimo tempų
mažėjimą, o apie ilgalaikę recesiją ir vien tik materialinės gamybos BVP mažėjimą 3-4 % per
metus artimiausius 5-6 metus. Toks nuosmukis neišvengiamai sukelia paniką finansų rinkose ir gali privesti jas prie žlugimo.
Euras neišvengiamai ir greičiausiai negrįžtamai smuks žemiau dolerio kurso. Staigus euro
kritimas atitinkamai sukels jo pardavimą visame pasaulyje. Jis taps toksiška valiuta, ir visos
šalys pasaulyje sparčiai mažins jos dalį savo valiutos atsargose. Šią spragą pirmiausia užpildys
doleris ir juanis.
Kita neišvengiama užsitęsusio ekonomikos nuosmukio pasekmė – smarkiai kris gyvenimo
lygis ir didės nedarbas (iki 200-400 tūkst. vien Vokietijoje), o tai lems kvalifikuotos darbo jėgos ir
išsilavinusio jaunimo išvykimą. Kitų tiesiog nėra, nes kitokios migracijos krypčių, išskyrus Jungtines Amerikos Valstijas. Šiek tiek mažesnė, bet taip pat gana didelio migrantų srauto galima tikėtis iš kitų ES šalių.
Taigi nagrinėjamas scenarijus netiesiogiai ir tiesiogiai sustiprins šalies finansinę būklę.
Trumpuoju laikotarpiu jis pakeis gresiančio ekonominio nuosmukio tendencijas ir, be to,
konsoliduos Amerikos visuomenę, atitraukdamas jos dėmesį nuo tiesioginių ekonominių problemų.
Tai savo ruožtu sumažins rinkimų riziką.
Vidutinės trukmės laikotarpiu (4-5 metai) bendra kapitalo nutekėjimo, logistikos srautų
perorientavimo ir sumažėjusios konkurencijos pagrindinėse pramonės šakose nauda gali siekti
7-9 trilijonus JAV dolerių.
Deja, tikimasi, kad vidutinės trukmės laikotarpiu šis besiformuojantis scenarijus bus
naudingas ir Kinijai. Tuo pat metu Europos politinė priklausomybė nuo JAV leidžia
veiksmingai neutralizuoti galimus atskirų Europos valstybių bandymus suartėti su Kinija.

Facebook komentarai
});}(jQuery));