Amžius ne riba fiziniam aktyvumui

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Amžius – ne riba fiziniam aktyvumui

 

„Judėjimas - gyvybingumo šaltinis. Kuo įvairiau judame savo kasdienėje veikloje, tuo mūsų organizmas labiau stiprėja, tampa atsparesniu stresui, įvairioms ligoms. Būti fiziškai aktyviu, ypač vyresniame amžiuje, yra būtina. Taip būsime sveikesni ir savarankiškesni, bus geresnė mūsų gyvenimo kokybė“,- tikina Lietuvos sveikuolių sąjungos lektorė Kristina Visagurskienė.

Nuostabu, kai vyresnio amžiaus vyrai ir moterys dalyvauja įvairiose veiklose: šoka, dainuoja, mezga, tapo, meistrauja, gamina maistą, studijuoja Trečiojo amžiaus universitete, bent kartą metuose dalyvauja Lietuvos sveikuolių sąjungos organizuojamose senjorų stovyklose, domisi kultūriniais ir politiniais įvykiais. Amžius tikrai nėra viskam tam riba. Amžius nėra riba ir tinkamam fiziniam aktyvumui. Pasak Lietuvos fizinio aktyvumo ir sveikatos asociacijos prezidentės K. Visagurskienės, vyresnio amžiaus žmonių sveikatai ypač yra palankus jėgą ir pusiausvyrą lavinantis fizinis aktyvumas, ėjimas, taichi, pilates, joga, funkcinės treniruotės, pratimai vandenyje, šokiai. „Fizinis aktyvumas, kurio metu pagyvenę žmonės patiria atitinkantį savo funkcinę ir sveikatos būklę fizinį krūvį, kuris yra saugus ir suteikia teigiamų emocijų, yra svarbus sveikatos stiprinimo ir palaikymo veiksnys vyresniame amžiuje“- tikina biomedicinos mokslų daktarė K. Visagurskienė. Tai pripažįsta ir teigia daugelis mokslininkų ir praktikų. Fizinis aktyvumas pastaruosius dešimtmečius įvardijamas kaip viena iš pagrindinių prevencijos priemonė prieš įvairius senatvinius susirgimus ir sveikatos sutrikimus – senatvinę demenciją, Alzheimerį, Parkinson‘o ligą, net kai kurių tipų vėžinius susirgimus. Taip pat jau seniai žinoma, kad širdies kraujagyslių sutrikimai, diabetas, depresija gali būti palengvinami ir gydomi atitinkamu fiziniu aktyvumu. Taip pat yra žinoma, kad fiziškai aktyvūs asmenys ilgesnį laiką išlieka savarankiški ir nereikalauja pagalbos kasdienėje savo veikloje. Jei su amžiumi pakinta sveikatos būklė, tai reiktų atsižvelgti į tai, ką žmogus dar gali daryti, o ne ko jis nebegali nuveikti. Bet kokios sveikatos būklės ir net prasto fizinio pajėgumo asmuo gali rasti sau palankų fizinio aktyvumo tipą ir intensyvumą. Svarbu yra  noras judėti, bendrauti, tikėti savo jėgomis ir nepamiršti, kad bet koks fizinis aktyvumas turi suteikti teigiamų emocijų, o ne skausmą ir nepasitenkinimą.

Vyresnio amžiaus žmonėms mankštintis ir būti fiziškai aktyviems dažnai trukdo kultūriniai, sveikatos ir psichologiniai veiksniai. Reikia ypač stengtis skatinti pagyvenusius žmones ir padėti jiems būti fiziškai aktyviems, ypač jei jie yra prie to nepratę. Vienas iš būdų, pajausti fizinio aktyvumo galią vyresniame amžiuje ir susiformuoti gerai savijautai palankius įpročius – Lietuvos sveikuolių sąjungos organizuojama stovykla senjorams „Mes galim!!!“ Artimiausia stovykla organizuojama rugpjūčio 11-17 dienomis, kaimo turizmo sodyboje „Ąžuolų giria“, Ukmergės rajone.

http://www.sveikuoliai.lt/renginys/sveikatingumo-stovykla-senjorams-mes-galim-2019-vasara/

Tai vienintelė sveikatingumo ugdymo stovykla senjorams Lietuvoje, kurioje nebus kada galvoti kur ir ką skauda, kur įkvėpsite jaunystės eliksyro, tapsite žvalūs, žaismingi, sveiki ir laimingi su savo sidabrine gija galvose. Stovykla skirta atgauti vidinę ramybę ir pasitikėjimą, atjaunėti, sustiprėti, patirti teigiamų emocijų savo bendraminčių būryje, pasidalinti savo patirtimi, atsikratyti kūniškų ir dvasinių sopulių.

 

Lietuvos sveikuolių sąjungos projektų vadovė Jūratė Marčiulaitienė

 

 

 

 

 

 

Peržiūros: 1087

Komentarai   

+1 # Studentas 2019-06-19 19:00
Nu nezinau-pakliuni toks tarp tokiu ir automatiskai baisu darosi ar jie ten soka,ar dainuoja,mezga ,siuna...tiesa yra tokia.Tarp jaunu senesnam vsai kas kita....nu labiau net pasensti zmogus-nezinau kam ten smagu..lankiau 3 universiteta tai pareidavau tokia susenusi....nea,,ne visiems ir tokios atrakcijos-geriau su anukais,o tada jautiesi tikrai dar zmogumi.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti