„Independence“ aferos kaina – 782 316 033 eurų

 

 

 

„Independence“ aferos kaina – 782 316 033 eurų

 

Jau praėjo ketveri SGD terminalo „Independence“ eksploatavimo metai, todėl jau pats laikas paskaičiuoti šio „energetinės nepriklausomybės“ stebuklo atneštą naudą arba žalą.

 

Balandžio 11 d. konsultacinės bendrovės Poyry Management Consulting Ltd konsultantai pristatė išvadas ir pasiūlymus apie tai, ką toliau daryti su šiuo terminalu, kurio pajėgumai iki šiol panaudojami tik 20 proc., ir ką daryti po 2024 m., kai baigsis jo nuomos sutartis su Bermuduose registruota ofšorke Hoegh LNG.

 

Konsultantai siūlo, kad geriausia būtų  2024 m. minėtą SGD terminalą išpirkti. Prognozuojama, kad tai kainuotų apie 120-160 mln. eurų – tikslios sumos niekas negali pasakyti, nes visas susitarimas su „Hoegh LNG“ – karinė paslaptis.

 

Tačiau net 160 mln. eurų – ne tiek mažai. Tačiau reikia prisiminti, kai tai tik menka dalis išlaidų, tenkančių mokesčių mokėtojams, kurie po šešerių metų galės pasakyti, kad pagaliau baigė mokėti už šio auksinio laivo nuomą.

 

Nors tikra kaina vien už laivo nuomą 10 metų – 500 mln. eurų, arba lygiai pusė milijardo už laivą, kuris stovi Klaipėdos uoste, jame kažkodėl plevėsuoja Singapūro vėliava, o pats laivas dar keisčiau pavadintas ‚Independence“. Dar keičiau, kad visoje „Nepriklausomybėje“ nėra nė vieno lietuvio.

 

Kaip, žinia, kasdien Lietuvos mokesčių mokėtojai moka už laivo nuomą po 135 017 eurus. Per ketverius metus sumokėta jau 170 296 571 eurai vien už jo nuomą. Pasibaigus dešimčiai metų nuomos sutarčiai, už nuomą bus sumokėta 521 316 033 eurų. Reikia prisiminti, kad kainavo ne tik laivo nuomą – vien tam, kad galėtų priimti šį milžiną, ir pastatyti uostą ir visą infrastruktūrą, Lietuva išleido dar 101 mln. eurų.

 

 

 

Galiausiai – gera žinia. Primename, kad 2024 m. pasibaigus nuomos sutarčiai, galėsime išpirkti laivą už 160 mln. eurų.

 

Taigi, iš viso SGD terminalo projektui, pasibaigus jo nuomos sutarčiai, Lietuva bus išleidus 782 316 033 eurus.

 

Kitaip sakant, Lietuvos vartotojai už šį terminalą sumokės tris kartus brangiau, nei jis kainuoja. Kaip žinia, Seimo parlamentinė komisija dar pernai paskaičiavo, kad įsigyti tokį laivą iš Pietų Korėjos gamintojos laivų statyklos kainuotų apie 250 mln. eurų.

 

Šias išvadas pristatęs Seimo narys Artūras Skardžius šiuo metu galuojasi apkaltos procese – visas Seimas bando jo atsikratyti už minėtas išvadas. Pats A. Skardžius mano, kad Seimas bijo imtis „Independence“ aferos reikalų, nes mato, kaip yra daužomas A.Skardžius.

 

„Juk visi žino, kad Lietuva labai turtinga šalis, todėl ji gali mokėti ir penkis kartus brangiau, nei tas daiktas kainuoja, – tyčiojasi A.Skardžius, kurį cituoja portalas www.baltnews.lt.

 

 

 

Kita vertus, minėtas skaičius tik preliminarūs, į jį nėra įtraukta ir pati suskystintų gamtinių dujų kaina, kurią Lietuva taip pat perka maždaug 30 proc. brangiau, nei ES vidurkis.

 

Tikėtis, kad ateityje bus geriau, ir laivas bus pilnai užkrautas, būtų naivu, nes dujų vartojimas mažėja, o „Achema“, kuri anksčiau nepirko SGD dujų iš šio terminalo, ir kuriai Aukščiausio teismo sprendimu buvo užkrauta didžioji jo išlaikymo dalis, jau yra padavusi skundą į Europos Teisingumo teismą, ir reikalauja, kad jai būtų sumokėta padarytą žala.

 

Žmonių Lietuvoje greitai mažėja, todėl valdžia galvoja, kam dar užkrauti šios legendinės aferos kaštus. 

 

Lietuvos kaimynės – Latvija, Estija ir Lenkija, kurioms buvo numatytas vaidmuo „Independence“ aferoje, lietuvių siūlomas SGD dujas pirkti atsisakė. Pirmiausiai, rusų dujos smarkiai (maždaug trečdaliu) pigesnės, o lenkai ir patys turi savo SGD terminalą. Estai planuoja pasistatyti nediduką SGD terminalą Paldiskyje.

 

Akademikas Jurgis Vilemas tikisi, kad tą laivą, pasibaigus jo nuomos laikui, bus galima kam nors parduoti, man jį lengva transportuoti – tai yra laivas – saugykla.

 

„Tų pinigų, kuriuos mes išleidome terminalui, mes žinoma, nesusigražinsime, tačiau duok Dieve, kad pavyktų jį kam nors parduoti“, – mano Vilemas, – tačiau šis klausimas yra per daug politizuotas, o mes esame mūsų valdžios pradėti energetikos karo su Rusija įkaitais“.

 

Primename, kad „Independence” afera buvo sugalvota tam, kad atpigtų šildymas. Tačiau net išleidus beveik milijardą eurų „Nepriklausomybei”, jis nuolat didėja.

 

 

 

 

 

Mafijos kontroliuojama „nepriklausomybė“ ir toliau brangsta 

 

Paskelbta: 2015-03-25 13:38 Autorius: ekspertai.eu

Bendražygiai ir bendraminčiai, amžini Lietuvos gelbėtojai po garbingų apdovanojimų ceremonijos – A. Kubilius (kairėje), D. Grybauskaitė (per vidurį), A. Butkevičius. Nuotr. prezidentas.lt

Bendražygiai ir bendraminčiai, amžini Lietuvos gelbėtojai po garbingų apdovanojimų ceremonijos – A. Kubilius (kairėje), D. Grybauskaitė (per vidurį), A. Butkevičius. Nuotr. prezidentas.lt

Praėjusiais metais premjeras Algirdas Butkevičius daug kartų kartojo ir viešai žadėjo, kad Lietuvai pastačius suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalą ir visiems dujų vartotojams mokant už jo išlaikymą, dujų kaina ateityje nedidės.

 

„Terminalas, kaip ir kiekviena sukurta infrastruktūra, reikalauja kapitalo grąžos ir mes turime aiškius paskaičiavimus, kad terminalo kaina, skaičiuojant 1000 kubinių metrų dujų, sudaro papildomai apie 100 litų. Čia nėra jokia paslaptis. (…) Bet noriu pabrėžti, kad dujų kaina ateinančiais metais, nežiūrint ir tos dedamosios, papildomos dalies kainoje, tikrai nepadidės“, – 2014 m. spalį sakė premjeras, kai į Lietuva atplaukė Pietų Korėjoje pastatytas laivas „Independence“ (vokiškai „Unabhängigkeit“).

 

Pasak A. Butkevičiaus, kartu su SGD terminalo projektu Lietuvos energetika perėjo į naują etapą, o žmonių gyvenimas ir toliau gerės.

 

Tačiau dabar, kai Prancūzijos koncerno „Dalkia“ valdomai šilumos tiekimo įmonei „Vilniaus energija“ pradėjus pirkti pigesnes dujas iš bendrovės „Lietuvos dujų tiekimas“, šiluma kovo mėnesį neatpigo – atvirkščiai, ji išaugo beveik 7 proc., skelbia žiniasklaida.

 

„Nuo kovo 1-os dienos kainoje ėmė atsispindėti privalomai iš SGD terminalo perkamos dujos. Kadangi tai – brangiausios dujos rinkoje, jos šilumos kainą didino. Iš „Lietuvos dujų tiekimo“ perkamos gerokai pigesnės dujos šilumos kainą mažino. Kadangi iš SGD privaloma tvarka perkame apie 65 proc. dujų, o iš „Lietuvos dujų tiekimo“ – 35 proc., bendrai sudėjus, šilumos kaina kovo mėnesį augo“, – BNS sakė „Vilniaus energijos“ atstovas.

 

 

 

Keli įdomesni faktai

 

Kiek iš viso Lietuvai kainavo Pietų Korėjoje pastatytas „Independence“ (vokiškai „Unabhängigkeit“) – valstybės paslaptis. Žinoma, tik kad Lietuva laivo savininkui – Norvegijos kompanijai „Hoegh LNG“ už dujų saugyklos nuomą 10 metų iš eilės įsipareigojo mokėti po pusę milijono litų kasdien.

 

Nors terminalo statyba iki šiol nebaigta – nenutiestas vamzdis marių dugnu – Seimo pirmininkė Loreta Graužinienė padėkojo visiems už sėkmingai užbaigtą projektą.

 

Prezidentė Dalia Grybauskaitė projekto vykdytojams ir organizatoriams „už sėkmingų valstybės strateginių projektų įgyvendinimą“ įteikė valstybinius apdovanojimus, kurių nusipelnė: premjeras A. Butkevičius, konservatorius Andrius Kubilius, Užsienio reikalų ministrą Linas Linkevičius, Energetikos ministras Rokas Masiulis, buvęs energetikos ministras Arvydas Sekmokas bei kiti iškilus asmenys.

 

Pasak prezidentės, įtvirtintos partnerystės pavyzdys – SGD terminalas, svarbus strateginis projektas Lietuvai ir visam Baltijos regionui, o laivas „Independence” (vokiškai „Unabhängigkeit“) tapo mūsų energetinės laisvės ledlaužiu.

 

„Jau dabar šio terminalo dujas gali paimti tiek Latvijos, tiek Estijos vartotojai. <…> Žiūrėsime, kaip išsivystys šis susidomėjimas per ateinančius metus“, – yra informavęs Energetikos ministras R. Masiulis.

 

Tačiau Latvija jau pareiškė, kad dujų iš Lietuvos nepirks. O estai informavo, kad susitarė dėl bendros dujų rinkos su suomiais, todėl brangių lietuviškų dujų jiems irgi nereikės.

 

 

skirt

P. S. Legendinis VIDEO skirtas Lietuvos teritorijoje gyvenantiems aborigenams (čiabuviams):

 

 

 
00:54
 
 
 
 
 
03:26
 
 

 

 

 

 

Facebook komentarai
});}(jQuery));