Iš JAV grįžęs G.Nausėda pranešė, kad reikia būtinai blokuoti Kaliningradą ir taip sukelti trečiąjį pasaulinį karą

kvalys

kvalys

Aurimas Drižius

Nors ES komisija įsakmiai nurodė Lietuvos vyriausybei baigti žaisti su ugnimi ir neprovokuoti karo su Rusija dėl Kaliningrado blokados, ekscelencija G.Nausėda nurodo, kad Lietuva neklausys ES ir bandys bet kokia kaina sukelti šitą karą.

Tai aiškėja iš ketvirtadienio prezidento vyr. patarėjos Astos Skaisgirytės interviu Lietuvos radijui.

Šiame interviu A.Skaisgirytė nurodė, kad jai nusispjauti, ko nori ES komisija : „Nausėdos patarėja apie sankcijas Kaliningrado tranzitui: nėra, kad Europos Komisija tik liepia, mes – tik vykdome”. Taip pat pranešta, kad Lietuva nedarys jokių nuolaidų Kaliningradui, ir neatvers rusiškų prekių gabenimui jokių „žalių koridorių”.

Iš esmės tai reiškia karo paskelbimą Rusijai, nes rusai jos teritorijos blokavimą prilygina karo paskelbimui. Lietuva yra įsipareigojusi netrukdyti prekių ir žmonių tranzitui iš Kaliningrado, tačiau dabar laužo šias sutartis, melagingai teikdama, kad tai ES direktyvos.

1272498 213065 756x425 2

Pranešama, kad „Lietuvos diplomatai su Europos Komisijos (EK) pareigūnais derina išaiškinimo dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui tekstą, ir tai nėra tas atvejis, kai Europos Komisija (EK) tik liepia, o Lietuva tik vykdo”, sako prezidento Gitano Nausėdos vyriausioji patarėja užsienio politikai Asta Skaisgirytė (nuotr.)

„Lietuvos diplomatai Briuselyje kalbasi su Europos Komisijos pareigūnais, norima sutarti dėl teksto, kuris būtų priimtinas ir Lietuvai, ir Europos Komisijai, ir tai yra gerai, čia nėra tas atvejis, kai EK tik liepia, o mes tik vykome“, – ketvirtadienį LRT RADIJUI sakė A. Skaisgirytė.

Pasak jos, Lietuva šiose diskusijose laikosi kelių principinių nuostatų: tranzito šalys turi neapsiriboti tik Lietuva, o apimti ir kitas transporto į Kaliningradą kryptis per Latviją bei Lenkiją, turi išlikti kontrolės momentas, tai yra negalimi jokie „žalieji koridoriai“.

„Pirmiausia tranzito vykimo šalys turėtų neapsiriboti vien Lietuva. Iš pagrindinės Rusijos į Kaliningrado sritį prekės taip pat gali pasiekti per Latvijos arba Lenkijos teritoriją, ir turime turėti minty, kad jei yra koks nors susitarimas, kaip tai turi keliauti, tai turi galioti visiems“, – pažymėjo prezidento patarėja.

Vokietija apstulbusi nuo tokio LR vyriausybės elgesio

Apie tai, kad Lietuvos bandymai sukelti rusų agresiją prieš visą ES kelia nerimą Vokietijai, rašė ir žurnalas „Der Spiegel”.

Apie tai rašė Rusijos senatorius Andrejus Klimovas :

„Der Spiegel” rašo, kad Vokietijos vyriausybė yra pasipiktinusi Lietuvos veiksmais Kaliningrado tranzito situacijoje ir primygtinai reikalauja panaikinti draudimą. Pasak laikraščio, ES netrukus paskelbs teisinį paaiškinimą dėl savo 4-ojo „sankcijų paketo”, kuriame bus nurodyta, kad „sankcijos” neturėtų paveikti transporto į Kaliningradą (tai tiesiogiai išplaukia iš ankstesnių ES ir Rusijos susitarimų). Pastarąjį Vilniaus rusofobai suvokia kaip Briuselio pralaimėjimą ir Maskvos pergalę totaliniame hibridiniame Vakarų kare su Rusija. Šiomis aplinkybėmis Baltarusijoje, kuri ribojasi su Lietuva, S. Lavrovas, B. Gryzlovas ir aš, dalyvaujant Baltarusijai. Dalyvaujant kolegoms iš Baltarusijos, D. Gryzlovas Minske surengė išvažiuojamąjį tarptautinės komisijos „Vieningoji Rusija” posėdį, kuriame kalbėta apie visuomenės ir politinę paramą stiprinant Rusijos ir Baltarusijos sąjunginę valstybę ir Eurazijos ekonominę integraciją. Be Rusijos užsienio reikalų ministerijos vadovo ir partijos „Vieningoji Rusija” Aukščiausiosios tarybos pirmininko, dalyvavo Sąjunginės valstybės valstybės valstybės sekretorius D. Mezencevas, Eurazijos ekonominės sąjungos valdybos narys (ministras) S. Glazjevas”.

Buvęs Lietuvos diplomatas Klausijus Maniokas jau anksčiau pareiškė, kad „anūkas” pastoviai meluoja ” Dėl Kaliningrado tranzito istorijoje matau daug drumsto vandens. Pabandysiu paaiškinti. Praėjusį kartą klausiau, kas čia meluoja, Lietuvos užsienio reikalų ministras ar Europos Komisija. Atsakymas dabar aiškus.
Lietuvos užsienio reikalų ministro melas Nr. 1. Kiek laiko girdėjom, kad reglamentas nenumato jokių išimčių Kaliningrado tranzito, ir dėl jo mes jokių ir netaikėm. Melas. Reglamentas labai aiškiai numato išimtį Kaliningrado tranzitui. Juodu ant balto. Toliau prasideda Lietuvos pusės intepretacijos, kad čia tas tranzitas tai ne apie krovinius, apie kažkokius kitus dalykus (lyg krovinių tranzitas būtų ne krovinių gabenimas), bet pasakyta aiškiai. Ir manau kad visi tai suprato. Ir todėl atsirado kitas melas.
Lietuvos užsienio reikalų ministro melas Nr. 2, kad Lietuva vadovavosi visais Europos Komisijos išaiškinimais. Taip buvo anksčiau. Dabar pasirodo, kad niekas jokio paaiškinimo nei siekė, nei gavo. Dėl tikslumo pacituosiu vakar dienos ministro interviu: „Galėčiau pasakyti dar daugiau, kad Lietuva nemanė, nesiekė kažkokio papildomo išaiškinimo, nes mes manėme, kad tas, kuris buvo pateiktas, yra pakankamas ir aiškus“. Nesiekė ir negavo todėl, kad viskas ir taip buvo pakankami aišku – Kaliningrado tranzitui buvo numatyta išimtis. Ir pagaliau paskutinis melas.
Lietuvos užsienio reikalų ministro melas Nr. 3. Čia kad viskas Komisijos rankose, tegu tik paaiškina, viską darysim taip kaip pasakys ir tt. Čia buvo anksčiau. Dabar, pasirodo, jau nelabai tinka tie Komisijos išaiškinimai, ir mes tai čia žinom geriau, ir nesutiksim, ir ginčysim.
Ir verdiktas. Išaiškėjo, kad Lietuva, gerai tai žinodama, ruošėsi neteisingai taikyti ES teisę taip eskaluodama tarptautinę įtampą ir siekdama ES įtraukti į dar vieną konfliktą su Rusija. Šlovė Europos Komisijai, kuri atrodo išaiškins reglamentą taip, kaip jis ir buvo sumanytas, ir šitą bandymą užkardys. Atsiprašau, kad abejojau jos išaiškinimų vienareikšmiškumu. Nesitikėjau, kad Lietuvos užsienio reikalų ministras gali taip įžūliai meluoti. Linkėjimai visiems draugams ir buvusiems kolegoms kurie ten dirba. Apskritai, toks sąmoningai klaidingas ar tiesiog ES teisės neįgyvendinimas nėra retas reiškinys, čia neįprasta tai, kad į jį tiesiogiai įsipainioję pagrindiniai šalies politikai.

Nausėda siūlo „drausti” tranzitą

„Lietuvos ligšiolinė politika – kad reikia drausti sankcionuotų prekių tranzitą ir kontroliuoti. Kontrolės momentas turi būtinai išlikti, ir kai kažkas kalba viešojoje erdvėje apie „žaliuosius koridorius“, apie tai negali būti nė minties, kad Lietuva nekontroliuotų savo teritorijoje, kas vyksta, kur vyksta ir kodėl vyksta“, – LRT RADIJO laidoje „Ryto garsai“ teigė A. Skaisgirytė.

Birželio 17-ąją įsigaliojus kovo viduryje priimtame ketvirtajame sankcijų pakete patvirtintoms Europos Sąjungos sankcijoms nutrauktas plieno ir juodųjų metalų tranzitas per Lietuvą į Kaliningradą.Rusija įsigaliojusias sankcijas laiko priešiškais Lietuvos veiksmais ir Kaliningrado blokada. Lietuva tai neigia, informaciją iš Rusijos vadina propaganda ir primena, kad tranzitui taikomos ES sankcijos.Europos Komisija šiuo metu rengia išaiškinimą, kaip sankcijos Rusijai turėtų būti taikomos tranzitui į Kaliningradą.Taip pat sankcijų pakete numatyta, kad liepos 10-ąją įsigalios draudimas tranzitu vežti cementą, alkoholį ir kitus produktus, rugpjūčio 10-ąją – anglį ir kitą kietąjį iškastinį kurą, o nuo gruodžio 5 dienos – rusišką naftą.

Facebook komentarai
});}(jQuery));