Facebook pripažino, kad jos „faktų tikrinimas” tėra nuomonė



Apie fuck-check’erius:
„Nepaisant to, kad „Facebook” visuomenei prisistato kaip tiesos arbitras ir faktais pagrįstos informacijos garantas, saugantis vartotojus nuo „netikrų naujienų” ir „dezinformacijos”, teisme „Facebook” pripažino, kad jo vykdomi informacijos „faktų patikrinimai”, dažnai nukreipti prieš konservatyvius įrašus, yra ne kas kita kaip nuomonės pareiškimai.
Tai paaiškėjo po „Facebook” teisminio ginčo su Johnu Stosseliu, kuris padavė bendrovę į teismą dėl šmeižto, nes ji nusprendė prie apžvalgininko vaizdo įrašų apie klimato kaitą pridėti „faktų tikrinimo” etiketes.
Iš antrojo „Facebook” teismui pateikto ieškinio puslapio:
„Be šios 230 skirsnio problemos, skunde taip pat nepateikiamas reikalavimas dėl šmeižto. Pirma, Stossel nepateikia faktų, įrodančių, kad Meta veikė iš tikrųjų piktavališkai, nors kaip viešasis asmuo jis privalo tai daryti. Kita vertus, Stosselio pretenzijos nukreiptos į Climate Feedback parašytus faktų patikrinimo straipsnius, o ne į etiketes, klijuojamas per Facebook platformą. Pačios etiketės nėra nei melagingos, nei šmeižikiškos; priešingai, jos yra saugoma nuomonė. Ir net jei Stossel galėtų priskirti atskirus Climate Feedback tinklalapius Meta, juose esantys ginčijami teiginiai taip pat nėra nei melagingi, nei šmeižikiški. Bet kuris iš šių trūkumų sužlugdytų Stosselio skundą, tačiau jų visuma daro bet kokią pataisą beprasmę.”
„Facebook”, dabar save vadinantis „Meta”, tvirtina, kad S. Stoselis turi „priskirti atskirus „Climate Feedback” tinklalapius „Meta”, nes technologijų bendrovė cenzūrą perdavė trečiųjų šalių faktų tikrintojams, kuriuos sudaro liberalios žiniasklaidos organizacijos ir ne pelno siekiančios organizacijos. Šia sistema „Facebook” naudojasi norėdamas nusišalinti nuo atsakomybės už bet kokius faktų patikrinimus, teigdamas, kad sprendimus priima trečiosios šalys, o ne pati bendrovė.
Tačiau bendrovė vis tiek veikia pagal šiuos sprendimus, klijuodama etiketes prie pranešimų, kurie buvo „patikrinti”, ir mažindama jų pasiekiamumą platformoje.”
Facebook komentarai