D.Kepenis apgynė žmones, norinčius įsigyti automobilius iš JAV

copart-vehicles

copart-vehicles

Seimo nario D. Kepenio pranešimas: „Sutarta nediskriminuoti importuotojų ir apginti lietuvišką autoremonto verslą“

2017 m. liepos 25 d. pranešimas žiniasklaidai 

 Seimo nario Dainiaus Kepenio iniciatyva Aplinkos ministerijoje vykusio pasitarimo metu sutarta, kad nuo liepos pradžios muitinėje pradėtas taikyti rizikos vertinimo modulis turi būti patikslintas, o ES teisės normų aiškinimas turi atitikti ir aplinkosaugos, ir Lietuvoje išvystyto automobilių remonto verslo interesus.

copart vehicles

„Lietuvoje buvo pradėtas taikyti itin griežtas importuojamų automobilių vertės nustatymo mechanizmas, kai neremontuotinais buvo pripažįstami visi automobiliai, kurių reikalingo remonto kaina viršija jų vertę po eismo įvykio. Dėl to susidarė paradoksali situacija, kai Lietuvos autoverslo įmonės nebegalėjo tęsti savo veiklos ir būtų buvę priverstos importo procedūras perkelti į kaimynines valstybes, kur tokių radikalių reikalavimų nėra“, – sakė Seimo narys D. Kepenis.

 

Pasitarimo Aplinkos ministerijos metu sutarta, kad dar praėjusios kadencijos ministro patvirtinta tvarka bus pakeista, reikalavimus sulyginant su taikomais Lietuvoje draudimo rinkoje, t. y. remontuotinais automobiliai bus pripažįstami tie, kurių remonto kaina sudaro iki 75 proc. realios tvarkingo automobilio rinkos kainos.

 

Pasak Aurimo Jurčiaus, Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacijos prezidento, liepos pradžioje muitinei pradėjus taikyti naująją tvarką buvo susidariusi Lietuvai itin nepalanki padėtis, kai autoremonto įmonės pradėjo ieškoti alternatyvių importo galimybių per kaimyninių šalių uostus, o kai kurios net planavo į jas perkelti savo remonto bazes. Dabar su ministerija pasiektas susitarimas leis toliau asociacijos nariams tęsti veiklą, kai per metus į Lietuvą importuojama ir suremontuojama apie 25–30 tūkst. naudotų automobilių. Asociacijos nariai jungia įmones, kurios yra įdarbinusios apie 2000 darbuotojų, į valstybės biudžetą sumokamų mokesčių suma skaičiuojama dešimtimis milijonų eurų.

 

Aplinkos ministerija priėmė atvirai korupcinį sprendimą, apribojantį žmonių pasirinkimą:

 

 

Patikrinimas: kas devintas į šalį įvežamas automobilis turės būti sunaikintas

Nuo šių metų liepos 3 d. Lietuvos muitinei patikrinus apie 1300 naudotų automobilių, iš jų, pirminiais duomenimis, 149 – arba net 11 proc. – pripažinti atliekomis. Tai reiškia, kad pastarieji į Lietuvą importuoti automobiliai turi būti sunaikinti arba sutvarkyti kaip atliekos.

 

Pagrindinis importuojamų transporto priemonių patikrinimo tikslas – aplinkosauginis. Jais siekiama užtikrinti, kad į Lietuvos teritoriją naudoti automobiliai nebūtų importuojami kaip atliekos, kuriomis vėliau būtų galima atsikratyti neteisėtais būdais. Antras tikslas – saugumas, kai iš naudotų automobilių dalių, t.y. atliekų, surenkamos naujos transporto priemonės ir parduodamos rinkoje.

 

„Muitinės departamentas šiemet pradėjo taikyti tvarką, kurios esmė – paprasta. Netinkami eksploatuoti automobiliai yra atlieka, todėl nereikia apgaudinėti pirkėjų, kad prikeltas „skenduolis“ ar „frankenšteinas“ yra patikimas automobilis“, – sako aplinkos ministras Kęstutis Navickas.

 

Dar 2011 metais Europos Komisijos nustatytus aplinkosaugos kriterijus naudotiems automobiliams Lietuva patvirtino 2016 m. Taigi naudotų automobilių importuotojų verslo atstovai turėjo net šešerius metus susipažinti su dabar pradėta taikyti tvarka: prievole dokumentuose nurodyti, ar vežamas automobilis yra naudotina transporto priemonė, ar traktuotina kaip atlieka.

 

Tokios šalys, kaip Estija, Lenkija ar Vokietija naudotiems automobiliams taiko dar griežtesnę tvarką nei Lietuva. Lenkija ir Vokietija vien per pirmąjį šių metų pusmetį penkis kartus sustabdė krovinius iš Lietuvos, kuriuose naudoti automobiliai buvo pripažinti kaip atliekos, o jų gabenimas – kaip nelegalūs vežimai. Tai – signalas Lietuvai, kad būtina stiprinti netinkamų naudoti automobilių įvežimo į mūsų šalį kontrolę.

 

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo taisykles galite rasti čia.

Facebook komentarai
});}(jQuery));